2013. augusztus 10., szombat

Jézus így beszélt tanítványaihoz:


   Abban az időben Jézus így beszélt tanítványaihoz: „Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad,  ha
   azonban elhal, sok gyümölcsöt hoz.  Aki szereti életét, elveszíti azt,  de
   aki gyűlöli életét ebben a világban,  az megmenti azt az örök életre.  Aki
   nekem szolgál, kövessen engem, és ahol  én vagyok, ott lesz a szolgám  is.
   Aki nekem szolgál, azt becsülni fogja az Atya.”
   Jn 12,24-26

   Elmélkedés:

   Szent Lőrinc ünnepének  evangéliumában Jézus  következő szavait  olvassuk:
   „Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha azonban
   elhal, sok  gyümölcsöt hoz”  (Jn 12,24).  A kijelentés  igazsága  egyszerű
   tapasztalat volt  az emberek  számára,  akik évente  végezték a  vetés  és
   aratás munkáját, hogy biztosítsák családjuk számára a kenyér alapanyagát.
   Az  egyházi  igehirdetés  azonban   nem  a  földművelő  embereknek   szóló
   mezőgazdasági tanácsot lát Jézus mondásában. Már a kezdeti időkben, azaz a
   kereszthalált és a  feltámadást követően  Jézus személyére  vonatkoztatták
   követői e szavakat. Maga Jézus  a búzaszem, aki életének feláldozásával  a
   földbe kerül és ott egyedül  van (kereszthalála és sírba helyezése),  hogy
   aztán feltámadásával gyümölcsöt hozzon. Az apostolok először veszteségként
   élik meg Jézus  elvesztését, s  csak lassan  fogják fel,  hogy ennek  árán
   történt a megváltás, ennek köszönhető az üdvösség.
   A földbe hulló búzaszem  példázatának értelmezésekor mégsem állhatunk  meg
   ezen a ponton, hanem ki kell azt szélesítenünk Krisztus minden követőjére,
   tehát magunkra is. Az Egyház vértanúi, akik halálukban egészen  hasonlókká
   váltak az Úrhoz, szintén búzaszemek. Ha életemet egészen Krisztusnak adom,
   akkor én is olyan búzaszemmé válhatok, ami bőséges termést hoz.
   © Horváth István Sándor
    
    

   Imádság:

   Uram, eljöttem házadba; hogy meghalljam, mit mondasz nekem Te,  Atyaisten,
   Teremtőm, s Te, Úr Jézus,  Megváltóm, Te, jóságos Szentlélek,  Vigasztalóm
   életben  és  halálban.   Nyisd  meg  szívemet   Szentlelked  által   Jézus
   Krisztusért, hogy szavaidból megtanulhassam megbánni bűneimet, életben  és
   halálban hinni Jézus Krisztusban, s  minden nap jobbá lenni szent  életben
   és életmódban. Halld meg és hallgasd meg, Istenem, Jézus Krisztus által.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése