2013. április 23., kedd

ISTEN SZERETETE


AZ ISTEN SZERETETE! Mindazon áldások megmutatkoztak a názáreti Jézus Krisztusban földi szolgálata alatt, amelyek az ember számára a szabadságot jelentik a Sátán elnyomása és a halál uralma alól, illetve magától a bűntől is megszabadítják. Ezért váltott ki akkora megdöbbenést, amikor például a názáreti Jézus könnyedén azt mondta a beteg embernek, hogy "kelj fel, vedd fel az ágyadat: a bűneid meg vannak bocsátva"! A kor teológusai nagyon megbotránkoztak ezen, mert ők úgy vélekedtek, hogy ember ilyet nem mondhat. Tulajdonképpen igazuk is volt, ember ilyet tényleg nem mondhat! Egyetlen bűnös ember sem bocsájthatja meg Isten nevében a másik bűnös ember bűneit, "Bűnbocsánatot, egyedül Isten adhat"! A Messiás ugyan eredetileg isteni természettel rendelkezett , de amikor a názáreti Jézusban testé lett, akkor Ő lemondott isteni mivoltáról. Mivel azonban Őbenne emberként sem volt bűn, ártatlan, szent és tiszta volt, ezért tehát rendelkezett az isteni élettel, így jogot kapott istentől arra, hogy a bűnös emberek vétkeit megbocsássa, s így mindazok számára elkészítse az utat, akik Istenhez vissza akarnak térni. De ahhoz, hogy az embereket ténylegesen vissza is tudja vezetni Isten jelenlétébe, saját testét és vérét kellett adnia engesztelő áldozatul!

2013. április 22., hétfő

Eskűvönk


Fil 2:2 Teljesítsétek be az én örömömet, hogy egyenlő indulattal legyetek, ugyanazon szeretettel viseltetvén, egy érzésben, egyugyanazon indulattal lévén;
Fénykép

2013. április 16., kedd

NE FÉLJ

Nem félek, mert Te velem vagy, nem csüggedek, mert
Te vagy az én Istenem, megerősítesz, sőt megsegítesz,
és igazságod jobbjával támogatsz. Megszégyenülnek,
akik fölgerjednek ellenem, semmivé lesznek és elvesznek,
akik velem perlekednek. Megsemmisülnek teljesen, akik
engem háborgatnak. Mivel Te a jobb kezemet fogod, és
ezt mondod nekem: Ne félj, én megsegítelek! (Ésa. 41,10–13.)

2013. április 11., csütörtök

A Szeretet Himnusza


Szerelmes Levél Atyádtól !


Szerelmes Levél Atyádtól !


Gyermekem….
Lehet, hogy te nem ismersz engem, de én mindent tudok rólad. Azt is tudom,hogy pontosan mikor ülsz le,és mikor állsz fel. Minden utadat jól ismerem, még a hajszálaid is mind számon vannak tartva, mert saját magam hasonmására teremtettelek téged. Anélkül,hogy tudnád, Énbennem élsz,mozogsz,létezel. Az én nemzetségem vagy. Mielőtt megformáltalak az anyaméhben, már ismertelek. Kiválasztottalak magamnak, a teremtés kezdetén. Nem véletlen az életed, mivel teljes egészében minden tetted le van írva a könyvemben. Én határoztam el pontosan  a születésed idejét, és azt is, hogy hol fogsz élni.
Hamisan képviseltek azok,akik nem ismernek engem. Nem vagyok tartózkodó, sem haragos, hanem  teljes szeretettel tekintek rád. Vágyom arra, hogy szeretettemmel elhalmozzalak. Csupán azért, mert a gyermekem vagy és én Atyád vagyok.Többet adok neked, mint valaha földi apádtól kaphatnál, mert én vagyok a tökéletes Apa. Minden jó ajándék számodra, amelyet elfogadsz, az én kezemből ered, mert  mindenben gondoskodom rólad és ellátlak mindazal, amire szükséged van. A jövődre vonatkozó terveim mindig reménnyel vannak teli.
Mert örök szeretettel szeretlek téged. Annyiszor gondolok rád, mint ahány homokszem van a tengerparton. Sose unok bele abba, hogy jót tegyek veled, mert az én kincsem vagy. Teljes szívemmel és lelkemmel  vágyok arra, hogy örök életet adjak neked. És én hatalmas és csodálatos dolgokat akarok mutatni neked. Megtalálsz, ha teljes szíveddel keresel engem. Gyönyörködj bennem és megadom szíved kérését, mert én adtam neked azokat a kívánságokat. Mindent megteszek érted, sokkal bőségesebben, mint ahogy azt elképzeled, mert én vagyok a leghűségesebb bátorítód.
Az Atya vagyok, aki minden nyomorúságodban megvigasztal. Amikor a szíved megtört, akkor vagyok közel hozzád. Mint ahogy a pásztor karjára gyűjti  a bárányát, a szívemhez közel, úgy hordoztalak téged. Egy nap minden könnyet letörlök a szemeidről, és megszabadítalak az összes földi  fájdalomtól.

Szeretettel, Édesatyád,
a Mindenható Isten.

Atyád vagyok, és fiamként szeretlek, mint ahogyan Jézust szeretem. Mert Jézusban láthatod, hogy mennyire szeretlek.Ő és Én, egyek vagyunk. Ő azért jött, hogy bebizonyítsa, hogy én veled vagyok és nem ellened, és hogy elmondja, nem tulajdonítom neked vétkeidet. Jézus azért halt meg, hogy egymással megbékéltessünk.
Az Ő halála volt a szeretetemnek legmélyebb kifejezése. Feladtam mindent, amit szerettem, azért, hogy megnyerjem a te szeretetedet.
Ha befogadod fiamat, Jézust, úgy engem fogadsz be.
Soha, semmi nem választhat el téged az én szeretetemtől. Gyere haza, és a legnagyobb ünnepséget rendezem a te tiszteletedre, amelyet a mennyország valaha is látott.
Én mindig Atya voltam, és mindig Atya leszek.
Az én kérdésem ez: Leszel-e te a gyermekem?
várok rád.

NE FÉLJ


 BIBLIA fényképét.
Mert én, az ÚR, a te Istened,
erősen fogom jobb kezedet,
és ezt mondom neked:
Ne félj, én megsegítlek!

*Ézs. 40,13

A lábmosás



  • Ebben az írásban bemutatjuk a lábmosás szertartásának jelentőségét. Mindannyiunk számára ismerős az az emberi tulajdonság, hogy ha valami tevékenység nagy sikerrel jár, akkor rámondjuk, hogy „remek”, és utána hamarosan el is feledkezünk róla. Ha pedig valami sikertelenül végződik, akkor egyből azt kérdezzük „miért?". De ezáltal tanulunk és okulunk. Pál láthatóan szintén keresztülment ezen.

Pálnak a korinthusbeli gyülekezethez írt levele bekerült a Biblia írásai közé, hogy tanuljunk és okuljunk belőle. Néhány évvel korábban maga Pál hozta létre a korinthusi gyülekezetet, és látszólag ezt a levelét nem sokkal a Pászka (Peszah) ünnepe előtt írta nekik. A korinthusiaknak sok gondjuk volt a hozzáállásukkal és viselkedésükkel, ami azoknak a berögződött pogány szokásoknak a közvetlen eredménye volt, amelyekből csak nem rég jöttek ki.

Egy új gyülekezet esetében ma is előfordulhatnak hasonló gondok. E levél bizonyos mondanivalójának és jelentőségének kielemzése hozzásegíthet a Pászka ünnepének jobb megértéséhez, és ahhoz, hogy a közeledő Pászka ünnepét hatékonyabbá, értelemben gazdagabbá tegye. A korinthusiaknál fellelhető önzésnek, büszkeségnek és rátartiságnak soha, de különösen az Úrvacsora alkalmával nem szabad helyet adni.

De lássuk magának a korinthusi levélnek a tartalmát, és azt, hogy mire is utasítja őket Pál a 11. rész 17-22 verseiben.
1Korinthus 11:17-22 17 Ezt pedig tudtotokra adván, nem dícsérlek, hogy nem haszonnal, hanem kárral gyűltök egybe. 18 Mert először is, mikor egybegyűltök a gyülekezetben, hallom hogy szakadások vannak köztetek; és valami részben hiszem is. 19 Mert szükség, hogy szakadások is legyenek köztetek, hogy a kipróbáltak nyilvánvalókká legyenek ti köztetek. 20 Mikor tehát egybegyűltök egyazon helyre, nincs úrvacsorájával való élés: 21 Mert kiki az ő saját vacsoráját veszi elő az evésnél; és némely éhezik, némely pedig dőzsöl. 22 Hát nincsenek-é házaitok az evésre és ivásra? Avagy az Isten gyülekezetét vetitek-é meg, és azokat szégyenítitek-é meg, a kiknek nincsen? Mit mondjak néktek? Dícsérjelek-é titeket ebben? Nem dícsérlek.

A levél tartalmából az vehető ki, hogy amikor a korinthusiak összegyűltek az Úrvacsorát megünnepelni, azt valamiféle pogány szokások keretein belül tartották meg, és az váltotta ki Pál szigorú megjegyzéseit a kivagyisággal és a velejáró dőzsöléssel, ivászattal kapcsolatban. A kenyér és a bor szimbolikus jelentőségét, szellemi mondanivalóját egyáltalán nem vették figyelembe.

Ha a mai értelemmel nézzük az akkori eseményeket, világosan kitűnik, hogy legalábbis részben azért kerültek ilyen helyzetbe, mert nem értették meg, nem fogták föl a lábmosás értelmét, amelyre maga Jézus adott utasítást a tanítványainak, mielőtt magukhoz vették volna a kenyeret és a bort. János evangéliumában pontosan le van jegyezve ez az esemény.

János 13:1-17 1 A husvét ünnepe előtt pedig, tudván Jézus, hogy eljött az őórája, hogy átmenjen e világból az Atyához, mivelhogy szerette az övéit e világon, mindvégig szerette őket. 2 És vacsora közben, a mikor az ördög belesugalta már Iskáriótes Júdásnak, a Simon fiának szívébe, hogy árulja el őt, 3 Tudván Jézus, hogy az Atya mindent hatalmába adott néki, és hogy ő az Istentől jött és az Istenhez megy, 4 Felkele a vacsorától, leveté a felső ruháját; és egy kendőt vévén, körülköté magát. 5 Azután vizet tölte a medenczébe, és kezdé mosni a tanítványok lábait, és megtörleni a kendővel, a melylyel körül van kötve. 6 Méne azért Simon Péterhez; és az monda néki: Uram, te mosod-é meg az én lábaimat? 7 Felele Jézus és monda néki: A mit én cselekszem, te azt most nem érted, de ezután majd megérted. 8 Monda néki Péter: Az én lábaimat nem mosod meg soha! Felele néki Jézus: Ha meg nem moslak téged, semmi közöd sincs én hozzám. 9 Monda néki Simon Péter: Uram, ne csak lábaimat, hanem kezeimet és fejemet is! 10 Mondá néki Jézus: A ki megfürödött, nincs másra szüksége, mint a lábait megmosni, különben egészen tiszta; ti is tiszták vagytok, de nem mindnyájan. 11 Tudta ugyanis, hogy ki árulja el őt; azért mondá: Nem vagytok mindnyájan tiszták! 12 Mikor azért megmosta azoknak lábait, és a felső ruháját felvette, újra leülvén, monda nékik: Értitek-é, hogy mit cselekedtem veletek? 13 Ti engem így hívtok: Mester, és Uram És jól mondjátok, mert az vagyok. 14 Azért, ha én az Úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait. 15 Mert példát adtam néktek, hogy a miképen én cselekedtem veletek, ti is akképen cselekedjetek. 16 Bizony, bizony mondom néktek: A szolga nem nagyobb az ő Uránál; sem a követ nem nagyobb annál, a ki azt küldte. 17 Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek, ha cselekszitek ezeket.

Amikor Jézus dereka köré tekert törölközővel lehajolt tanítványai lábát megmosni, ezzel nagy és váratlan meglepetést okozott számukra. A tanítványoknak a mesterük mossa meg a lábát! Jézus azért tette ezt, hogy példával mutassa meg nekünk, milyen szellemiségben kellene élnünk, ez a szellemiség pedig a teljes alázatosság, mint alapvető tulajdonság.

A tanítványokat ezzel szemben időnként az foglalkoztatta, hogy ki, milyen hatalmat vagy felelősséget kap majd az Isten országában.



Márk 10:35-45 35 És hozzájárulának Jakab és János, a Zebedeus fiai, ezt mondván: Mester, szeretnők, hogy a mire kérünk, tedd meg nékünk. 36 Ő pedig monda nékik: Mit kívántok, hogy tegyek veletek? 37 Azok pedig mondának néki: Add meg nékünk, hogy egyikünk jobb kezed felől, másikunk pedig bal kezed felől üljön a te dicsőségedben. 38 Jézus pedig monda nékik: Nem tudjátok, mit kértek. Megihatjátok-é a pohárt, a melyet én megiszom; és megkeresztelkedhettek-é azzal a keresztséggel, a melylyel én megkeresztelkedem? 39 Azok pedig mondának néki: Megtehetjük. Jézus pedig monda nékik: A pohárt ugyan, a melyet én megiszom, megiszszátok, és a keresztséggel, a melylyel én megkeresztelkedem, megkeresztelkedtek; 40 De az én jobb és bal kezem felől való ülést nem az én dolgom megadni, hanem azoké lesz az, a kiknek elkészíttetett. 41 És hallván ezt a tíz tanítvány, haragudni kezdének Jakabra és Jánosra. 42 Jézus pedig magához szólítván őket, monda nékik: Tudjátok, hogy azok, a kik a pogányok között fejedelmeknek tartanak, uralkodnak felettök, és az ő nagyjaik hatalmaskodnak rajtok. 43 De nem így lesz közöttetek; hanem, a ki nagy akar lenni közöttetek, az legyen a ti szolgátok; 44 És a ki közületek első akar lenni, mindenkinek szolgája legyen: 45 Mert az embernek Fia sem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért.


Lukács 22:24-27 24 Támada pedig köztük versengés is, hogy ki tekinthető köztük nagyobbnak. 25 Ő pedig monda nékik: A pogányokon uralkodnak az ő királyaik, és akiknek azokon hatalmuk van, jóltévőknek hivatnak. 26 De ti nem úgy: hanem a ki legnagyobb köztetek, olyan legyen, mint aki legkisebb; és aki fő, mint aki szolgál. 27 Mert melyik nagyobb, az-é, aki asztalnál ül, vagy aki szolgál? nemde aki asztalnál ül? De én ti köztetek olyan vagyok, mint aki szolgál.

A lábmosás szertartása évenként megújítja és újradedikálja azt a megtérés utáni bűnbocsánatot és tisztaságot, amelyet az alámerítkezéssel kaptunk.

Mindezekből láthatjuk, hogy egymás lábainak megmosása tulajdonképpen felkészít bennünket a kenyér és a bor vételéhez. Emlékeztet bennünket arra, hogy csak ezzel a helyes, alázatos és bűnbánó, illetve állandóan megtérő (amely évről-évre egyre mélyebbé válik bennünk) hozzáállással járulhatunk az Isten elé; nem pedig úgy, ahogyan a korinthusiak tették. Elgondolkodtathat bennünket azon, hogy miből jöttünk ki, és hová tartunk. Isten felénk nyújtott szeretete és kegyelme felkészít és megtart bennünket abban, hogy megfelelő szellemiségben vegyük magunkhoz a kenyeret és a bort.
    Ebben az írásban bemutatjuk a lábmosás szertartásának jelentőségét. Mindannyiunk számára ismerős az az emberi tulajdonság, hogy ha valami tevékenység nagy sikerrel jár, akkor rámondjuk, hogy „remek”, és utána hamarosan el is feledkezünk róla. Ha pedig valami sikertelenül végződik, akkor egyből azt kérdezzük „miért?". De ezáltal tanulunk és okulunk. Pál láthatóan szintén keresztülment ezen.

    Pálnak a korinthusbeli gyülekezethez írt levele bekerült a Biblia írásai közé, hogy tanuljunk és okuljunk belőle. Néhány évvel korábban maga Pál hozta létre a korinthusi gyülekezetet, és látszólag ezt a levelét nem sokkal a Pászka (Peszah) ünnepe előtt írta nekik. A korinthusiaknak sok gondjuk volt a hozzáállásukkal és viselkedésükkel, ami azoknak a berögződött pogány szokásoknak a közvetlen eredménye volt, amelyekből csak nem rég jöttek ki.

    Egy új gyülekezet esetében ma is előfordulhatnak hasonló gondok. E levél bizonyos mondanivalójának és jelentőségének kielemzése hozzásegíthet a Pászka ünnepének jobb megértéséhez, és ahhoz, hogy a közeledő Pászka ünnepét hatékonyabbá, értelemben gazdagabbá tegye. A korinthusiaknál fellelhető önzésnek, büszkeségnek és rátartiságnak soha, de különösen az Úrvacsora alkalmával nem szabad helyet adni.

    De lássuk magának a korinthusi levélnek a tartalmát, és azt, hogy mire is utasítja őket Pál a 11. rész 17-22 verseiben.
    1Korinthus 11:17-22 17 Ezt pedig tudtotokra adván, nem dícsérlek, hogy nem haszonnal, hanem kárral gyűltök egybe. 18 Mert először is, mikor egybegyűltök a gyülekezetben, hallom hogy szakadások vannak köztetek; és valami részben hiszem is. 19 Mert szükség, hogy szakadások is legyenek köztetek, hogy a kipróbáltak nyilvánvalókká legyenek ti köztetek. 20 Mikor tehát egybegyűltök egyazon helyre, nincs úrvacsorájával való élés: 21 Mert kiki az ő saját vacsoráját veszi elő az evésnél; és némely éhezik, némely pedig dőzsöl. 22 Hát nincsenek-é házaitok az evésre és ivásra? Avagy az Isten gyülekezetét vetitek-é meg, és azokat szégyenítitek-é meg, a kiknek nincsen? Mit mondjak néktek? Dícsérjelek-é titeket ebben? Nem dícsérlek.

    A levél tartalmából az vehető ki, hogy amikor a korinthusiak összegyűltek az Úrvacsorát megünnepelni, azt valamiféle pogány szokások keretein belül tartották meg, és az váltotta ki Pál szigorú megjegyzéseit a kivagyisággal és a velejáró dőzsöléssel, ivászattal kapcsolatban. A kenyér és a bor szimbolikus jelentőségét, szellemi mondanivalóját egyáltalán nem vették figyelembe.

    Ha a mai értelemmel nézzük az akkori eseményeket, világosan kitűnik, hogy legalábbis részben azért kerültek ilyen helyzetbe, mert nem értették meg, nem fogták föl a lábmosás értelmét, amelyre maga Jézus adott utasítást a tanítványainak, mielőtt magukhoz vették volna a kenyeret és a bort. János evangéliumában pontosan le van jegyezve ez az esemény.

    János 13:1-17 1 A husvét ünnepe előtt pedig, tudván Jézus, hogy eljött az őórája, hogy átmenjen e világból az Atyához, mivelhogy szerette az övéit e világon, mindvégig szerette őket. 2 És vacsora közben, a mikor az ördög belesugalta már Iskáriótes Júdásnak, a Simon fiának szívébe, hogy árulja el őt, 3 Tudván Jézus, hogy az Atya mindent hatalmába adott néki, és hogy ő az Istentől jött és az Istenhez megy, 4 Felkele a vacsorától, leveté a felső ruháját; és egy kendőt vévén, körülköté magát. 5 Azután vizet tölte a medenczébe, és kezdé mosni a tanítványok lábait, és megtörleni a kendővel, a melylyel körül van kötve. 6 Méne azért Simon Péterhez; és az monda néki: Uram, te mosod-é meg az én lábaimat? 7 Felele Jézus és monda néki: A mit én cselekszem, te azt most nem érted, de ezután majd megérted. 8 Monda néki Péter: Az én lábaimat nem mosod meg soha! Felele néki Jézus: Ha meg nem moslak téged, semmi közöd sincs én hozzám. 9 Monda néki Simon Péter: Uram, ne csak lábaimat, hanem kezeimet és fejemet is! 10 Mondá néki Jézus: A ki megfürödött, nincs másra szüksége, mint a lábait megmosni, különben egészen tiszta; ti is tiszták vagytok, de nem mindnyájan. 11 Tudta ugyanis, hogy ki árulja el őt; azért mondá: Nem vagytok mindnyájan tiszták! 12 Mikor azért megmosta azoknak lábait, és a felső ruháját felvette, újra leülvén, monda nékik: Értitek-é, hogy mit cselekedtem veletek? 13 Ti engem így hívtok: Mester, és Uram És jól mondjátok, mert az vagyok. 14 Azért, ha én az Úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait. 15 Mert példát adtam néktek, hogy a miképen én cselekedtem veletek, ti is akképen cselekedjetek. 16 Bizony, bizony mondom néktek: A szolga nem nagyobb az ő Uránál; sem a követ nem nagyobb annál, a ki azt küldte. 17 Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek, ha cselekszitek ezeket.

    Amikor Jézus dereka köré tekert törölközővel lehajolt tanítványai lábát megmosni, ezzel nagy és váratlan meglepetést okozott számukra. A tanítványoknak a mesterük mossa meg a lábát! Jézus azért tette ezt, hogy példával mutassa meg nekünk, milyen szellemiségben kellene élnünk, ez a szellemiség pedig a teljes alázatosság, mint alapvető tulajdonság.

    A tanítványokat ezzel szemben időnként az foglalkoztatta, hogy ki, milyen hatalmat vagy felelősséget kap majd az Isten országában.



    Márk 10:35-45 35 És hozzájárulának Jakab és János, a Zebedeus fiai, ezt mondván: Mester, szeretnők, hogy a mire kérünk, tedd meg nékünk. 36 Ő pedig monda nékik: Mit kívántok, hogy tegyek veletek? 37 Azok pedig mondának néki: Add meg nékünk, hogy egyikünk jobb kezed felől, másikunk pedig bal kezed felől üljön a te dicsőségedben. 38 Jézus pedig monda nékik: Nem tudjátok, mit kértek. Megihatjátok-é a pohárt, a melyet én megiszom; és megkeresztelkedhettek-é azzal a keresztséggel, a melylyel én megkeresztelkedem? 39 Azok pedig mondának néki: Megtehetjük. Jézus pedig monda nékik: A pohárt ugyan, a melyet én megiszom, megiszszátok, és a keresztséggel, a melylyel én megkeresztelkedem, megkeresztelkedtek; 40 De az én jobb és bal kezem felől való ülést nem az én dolgom megadni, hanem azoké lesz az, a kiknek elkészíttetett. 41 És hallván ezt a tíz tanítvány, haragudni kezdének Jakabra és Jánosra. 42 Jézus pedig magához szólítván őket, monda nékik: Tudjátok, hogy azok, a kik a pogányok között fejedelmeknek tartanak, uralkodnak felettök, és az ő nagyjaik hatalmaskodnak rajtok. 43 De nem így lesz közöttetek; hanem, a ki nagy akar lenni közöttetek, az legyen a ti szolgátok; 44 És a ki közületek első akar lenni, mindenkinek szolgája legyen: 45 Mert az embernek Fia sem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért.


    Lukács 22:24-27 24 Támada pedig köztük versengés is, hogy ki tekinthető köztük nagyobbnak. 25 Ő pedig monda nékik: A pogányokon uralkodnak az ő királyaik, és akiknek azokon hatalmuk van, jóltévőknek hivatnak. 26 De ti nem úgy: hanem a ki legnagyobb köztetek, olyan legyen, mint aki legkisebb; és aki fő, mint aki szolgál. 27 Mert melyik nagyobb, az-é, aki asztalnál ül, vagy aki szolgál? nemde aki asztalnál ül? De én ti köztetek olyan vagyok, mint aki szolgál.

    A lábmosás szertartása évenként megújítja és újradedikálja azt a megtérés utáni bűnbocsánatot és tisztaságot, amelyet az alámerítkezéssel kaptunk.

    Mindezekből láthatjuk, hogy egymás lábainak megmosása tulajdonképpen felkészít bennünket a kenyér és a bor vételéhez. Emlékeztet bennünket arra, hogy csak ezzel a helyes, alázatos és bűnbánó, illetve állandóan megtérő (amely évről-évre egyre mélyebbé válik bennünk) hozzáállással járulhatunk az Isten elé; nem pedig úgy, ahogyan a korinthusiak tették. Elgondolkodtathat bennünket azon, hogy miből jöttünk ki, és hová tartunk. Isten felénk nyújtott szeretete és kegyelme felkészít és megtart bennünket abban, hogy megfelelő szellemiségben vegyük magunkhoz a kenyeret és a bort.


A szeretet

7 Szeretteim, szeressük egymást; mert a szeretet Istentől van, és aki szeret, az Istentől született, és ismeri Istent;
8 aki pedig nem szeret, az nem ismerte meg az Istent; mert Isten szeretet. 
9 Abban nyilvánul meg Isten hozzánk való szeretete, hogy egyszülött Fiát küldte el Isten a világba, hogy éljünk őáltala. 
10 Ez a szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent, hanem az, hogy ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul bűneinkért.
11 Szeretteim, ha így szeretett minket Isten, akkor mi is tartozunk azzal, hogy szeressük egymást.
12 Istent soha senki sem látta: ha szeretjük egymást, Isten lakik bennünk, és az ő szeretete lett teljessé bennünk.

Imádság: Drága Urunk, köszönjük szeretetedet. Hadd legyen irántad érzett szeretetünk és odaadásunk nyilvánvaló a körülöttünk élők számára!
Ámen.

2013. április 10., szerda

ATYÁM

Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, azok is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy lássák az én dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert szerettél engem már a világ kezdete előtt. 

*János 17,24

ISTEN SZERET

“Ímé, boldog ember az, a kit Isten megdorgál; azért a Mindenhatónak büntetését meg ne utáljad! Mert ő megsebez, de be is kötöz, összezúz, de kezei meg is gyógyítanak.”
(Jób 5: 17-18 )

2013. április 7., vasárnap

GYOGYICS MEG URAM

Gyógyíts meg, URam, akkor meggyógyulok, szabadíts meg, akkor megszabadulok. (Jer 17,14)
Amikor Jézus meggyógyít valakit valamilyen betegségből, nem csak a betegségéből akarja meggyógyítani. Azt akarja, hogy felismerjük, ki Ő, és mire képes Ő, Isten Fia. Azt akarja, hogy hálás légy neki, és dicsőítsd Istent. Bartimeus, akit vakságából gyógyított meg Jézus, ezután „követte Őt az úton” (Mk 10,52), egy másik „leborulva imádta Őt” (Jn 9,38). Azt akarja, hogy mások is tudjanak arról, hogy Ő Isten Fia. „Menj haza a tieidhez, és vidd hírül nekik, milyen nagy dolgot tett az Úr veled és hogyan könyörült meg rajtad.” (Mk 5,19)
Jézus egy alkalommal felteszi a kérdést: „Mi könnyebb: ezt mondani: Megbocsáttattak a te bűneid, – vagy pedig ezt mondani: Kelj fel és járj?” (Lk 5,23) Azért jött Jézus, hogy meghaljon érted, hogy megbocsáttassanak a bűneid, és örök életed legyen – de testedet is Isten teremtette, az is az Ő tulajdona (Ef 6,20), így egészséged (vagy betegséged) is az Ő hatalmában van. Vannak Isten által tiltott utak, amelyeken sokan keresik a gyógyulást, próbálják egészségüket biztosítani: a ráolvasástól a hamis világ- és emberképen alapuló akupunktúrán át a homeopátiáig, amely misztikus energiát tulajdonít a hatóanyagot nem tartalmazó „gyógyszernek”. Aki ezekben bízik, és kipróbálja őket, az megkötözött lesz, rabja lesz ezeknek; az ismerje el bűnét, és kérje Jézus Krisztust, hogy bocsásson meg, amiért hazugságokra támaszkodott, és tegye szabaddá ezektől.
Jézus szabadító műve teljes. Akit Ő megszabadít, az valósággal szabad (Jn 8,36), ezt fejezi ki az igénk, Jer 17,14 is. Isten nem végez félmunkát. Te is kérheted tőle az új életet és a szabadságot, ha felismerted, hogy nélküle nincs teljes életed.

IMA

Szentelj meg Uram a Te igazságoddal!
A Te Igéd igazság Uram!
Köszönöm Uram , hogy élő hitem van!
Természet feletti békességben , örömben és 
teljességben Isteni erőben , kegyelemben 
és meg igazultságban járok! Ámen

2013. április 3., szerda

Édes menyei atyám


SZERETŐ, gondviselő, Teremtő, Abba Édesapukám! Ki tárom a szívem, lelkem a Te hatalmas jelenléted előtt. Hogy fényed átragyogja az egész bensőmet, hogy átmossál a Te hatalmas keneteddel a Szent Szellemed által. Érints meg és áraszd rám mind azt a hatalmas áldást amit nekem szántál. Szeretlek! Megszűnik a világ és minden más létezni, mert Te most velem vagy, és érezni, ölelni akarlak. Csak arra vágyom, hogy érezzelek, és még erősebben érezzelek. Hogy szinte eggyé váljak Veled. Csak ennek a pillanatnak akarok élni, és nem akarom, hogy véget érjen. A szívem megnyitottam teljesen Neked, vizsgáld át, és kiolvashatod belőle, hogy mekkora tűzzel ég érted Jézusom. Te vagy a mindenem, az életem, Te vagy a testemben a szívdobbanás. Egész bensőm csak Téged áld. Le borulok a térdeimre, hogy még jobban megalázzam magamat a Te fényes, gagyogó jelenléted előtt. A szemeimet örömkönnyek töltik el, mert érezlek, és tudom, hogy most itt állsz mellettem. A szemeimmel nem látlak, de a szellememben érezlek és ez elég nekem. Engedd meg, hogy elmondjam, mennyire hálás vagyok Neked mindenért. Te Nélküled már régen elvesztem volna. De Te annyira szerettél, hogy megmentettél. Uram miért szeretsz engem ennyire? Soha nem fogom ezt megérteni. Csak minden pillanatban megköszönni, azt a hatalmas kegyelmedet amit rám árasztasz. ÁMEN!

2013. április 2., kedd

Az ur meleted ál

Az Úr melletted áll
2013. április 2.
De az Úr velem van, mint erős vitéz. (Jer 20,11a) 
Mit tapasztaltál már akkor, mikor láttál már katonai hadsereget? Láttad e már bennük azt a kitartó munkát, hogy ők egymás mellett vannak a bajban, a nyomorúságban, és képesek egymásért akár életüket feláldozni? A katonaság egyik célja az, hogy „egy legyen mindenkiért, mindenki egyért…” A csapat tagjai egymásért vannak, ha az egyik társuk bajban van, a másik segítségére rohan, hogy segítsen neki. Vajon nem e ilyesmi a mi életünk is, amikor az Úr mellettünk áll? Vajon nem e ő az, aki felsegít minket, mikor a „csatamezőn felesünk?!” Egy kedves példázatban egy kislány gondolataiból ezt lehet olvasni: „Barátom, Jézus nélkül a harcban elesnék, de mivel ő velem van, elhárítódik életemről minden veszély. Ha hozzá kiáltok, ő meghallgat, nem hagyja a nyomorúságban az én életem…” Nézd meg milyen igazságot ír le ez a gondolat. Gondolj csak bele, az „Úr, mint erős vitéz, társ melletted áll a harcban. Vajon neki indulhatunk e egy nagy háborús katonai hadseregnek, ha csak egyedül vagyunk? Vajon elkezdhetjük a „csatamezőn” a harcot, ha nem kérjük magunk mellé Istent? Bizony nem! Ha az ember saját maga áll a harctérre egyes egyedül, egy egész hadsereg kész őt lerohanni másodpercek alatt. Így van a mi keresztyén életünkkel is. Ha Isten nem lenne velünk a harcban, mennyire hamar elesnénk. Egy idősebb férfi ezt írja naplójában: „Felestem a harcban, nem hívtam segítségül az Uram…Azt hittem nincs remény, de sebem még csak gyengéden „vérzett”, Isten ápolt, és felsegített, és együtt mentünk tovább a harcba készen…” Mit tapasztalhatsz itt? Isten nélkül tehát az ember felesik. De ha még felesik, és akkor még ráismer hibáira, mit követett el, hogy „egyedül ment a harcba…”, s szüksége van Istenre, akkor segítségül hívja, és minden rendben lesz az életével…” Az Úr velünk tehát, mint erős vitéz…” Van e veszteni valónk egyáltalán így a csata mezején?

2013. április 1., hétfő

Hogy az imádságaitok meg ne hiúsuljanak

Hogy az imádságaitok meg ne hiúsuljanak

Ha pedig [valóban] a világosságban élünk és járunk, amint Ő maga a világosságban van: [igazi, töretlen] közösségünk van egymással. (1János 1,7)

Az egyik terület, amire nekünk hívőknek különösen ügyelnünk kell, a kapcsolataink. Figyelnünk kell Isten Igéjére ezen a területen. Ne akadékoskodjunk egymással, és ne kritizáljuk egymást, mert ezzel akadályozzuk az erőt, amit Isten adott nekünk, hogy sikeressé tegyen bennünket ebben a világban.
A viszálykodás problémát okoz a szellemi birodalomban is. Megnyitja az ajtót az ördögnek. Megválaszolatlanok maradnak az imáink. Még azt is megakadályozza, hogy az angyalaink munkálkodjanak az érdekünkben!
Péter azt írta a férjeknek az 1Péter 3,7-ben, hogy megértően, figyelmesen éljenek együtt a feleségükkel, „mint gyöngébb edénnyel, megadván nékik a tiszteletet, mint akik örököstársak az élet kegyelmében; hogy a ti imádságaitok meg ne hiúsuljanak.” Férjek és feleségek. Szülők és gyermekek. Munkatársak. Gyülekezeti tagok. Mindannyiunknak rá kell ébrednünk, hogy milyen veszélyes a viszálykodás, és el kell kezdenünk szeretetben járni.
Áraszd ki Isten Igéjének világosságát a kapcsolataidban! Mélyedj el abban az igazságban, hogy mindannyian részei vagyunk egymásnak, és szerezz erről kijelentést. Ismerd fel, hogy – amiként az Efézusi levél mondja – egy Test és egy Szellem vagyunk, és igyekezzünk, komolyan törekedjünk megtartani, megőrizni a Szellem egységét és összhangját (Efézus 4,3-4).
Áradjon Isten ereje minden kapcsolatodban! Tanulj meg a világosságban járni!
Igei olvasmány: Róma 15,1-7

Atanitás

Példabeszédek 3:1-12
"Fiam! az én tanításomról el ne felejtkezzél, és az én parancsolatimat megõrizze a te elméd; Mert napoknak hosszú voltát, és sok esztendõs életet, és békességet hoznak néked bõven. Az irgalmasság és igazság ne hagyjanak el téged: kösd azokat a te nyakadra, írd be azokat a te szívednek táblájára; Így nyersz kedvességet és jó értelmet Istennek és embernek szemei elõtt.

Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédbõl; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te útaidban megismered õt; akkor õ igazgatja a te útaidat. Ne légy bölcs a te magad ítélete szerint; féld az Urat, és távozzál el a gonosztól. Egészség lesz [ez] a te testednek, és megújulás a te csontaidnak.

Tiszteld az Urat a te marhádból, a te egész jövedelmed zsengéjébõl. Eképen megtelnek a te csûreid elégséggel, és musttal áradnak el sajtód válúi.

Az Úrnak fenyítését fiam, ne útáld meg, se meg ne únd az õ dorgálását. Mert a kit szeret az Úr, megdorgálja, és pedig mint az atya az õ fiát, a kit kedvel."