2014. május 30., péntek

GYŐZELEM A KESERŰSÉG FELETT (4) – ez az üzenet befejező része… Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek." Hogyan győzheted le? Hogyan győzhetsz a keserűség felett? Hogyan lehetsz úrrá rajta? Hogyan tépheted ki az életedből? Hogyan lehet távol tőled, egész életedben – bármi történjen is veled, bárki támadjon is rád, bárki okozzon is csalódást neked, vagy bárki sértsen és bántson is meg téged, bármivel, bármilyen területen? Hogyan lehetsz védett a keserűségtől egy egész életen át? A következő lépések segítségedre lehetnek. Lehet, hogy újak a számodra – lehet, hogy némelyiket már megtetted. Tedd meg az összeset, határozottan, tudatosan, megőrizve saját életedet. Jó hatással lesznek környezetedre is – azokra is, akik még keserűségben járnak. Kövesd ezeket, és győztes leszel. Melyek a lépések, amiket a keserűség legyőzése érdekében bölcs, ha megteszel? 1./ Megelőzés! Ne hagyj meg semmi megbocsátatlanságot a szívedben. ELŐRE döntsd el, hogy mindenkinek meg fogsz bocsátani, mindent. Méghozzá azonnal, vagy amilyen hamar csak lehetséges (rajtad nem fog múlni a Róma 12,21. alapján.) 2./ Ha már megesett – beköltözött volna a meg nem bocsátás: azonnal rendezd el. MOST rögtön. Ne hagyj napot leszállni a haragon. Ne hagyd, hogy bosszankodás, méltatlankodás elvegye a békességedet. Engedd el. Tudatosan és azonnal (most!) vesd el magadtól a fenntartás, a hasonlítgatás, méricskélés lelkületét, minden idegenséget, közömbösséget, haragot és duzzogást. Hidd el, hogy EZ TELJESEN TE RAJTAD MÚLIK, ha újjászülettél. Ha Jézus beköltözhetett az életedbe, akkor Ő ott bent, nálad, a szíved mélyén: már megbocsátott annak, akivel szemben benned a harag táplálta az indulatokat. De Jézus már megbocsátott. Engedj ennek, engedd át a területet, hogy Ő végezhesse el benned az új indítékok megjelenését és megerősödését. Hogyan? a./ Döntsd el. b./ Mondd ki az Ige alapján. Tudatosan. Névhez kapcsolva. („xy megbocsátok neked – nem tartok fenn ellened semmit azokból, amiket éreztem, vagy amiket ténylegesen elvettél tőlem, ill. amikkel ártottál nekem. Elengedem mindezeket Jézus Krisztus nevében, annak ellenére, hogy nem kértél bocsánatot /annak ellenére, hogy amióta bocsánatot kértél tőlem, ismét tetted ezeket/. Jézus nevében áldást mondok rád – az Úr maga végezze benned áldott tervét és munkáját. Uram, köszönöm, hogy levetted rólam a meg nem bocsátás terhét, és kiárasztod rám, és körülöttem is a Te kegyelmedet. Ámen.”) c./ Szabd magad döntésedhez – akár érzel valami felszabadulást, akár nem – és cselekedd, amit kimondtál. Szeress, bocsáss meg újra és újra. Áldd, aki téged átkoz, vagy legalábbis, rombolja munkádat, jó hírnevedet. Áldd, és ne átkozd. Ahogy az Ige mondja. Tégy valamit azért az emberért, akinek most megbocsátottál. (Tudom, hogy ez nehéz – de „kutyaharapást szőrével.” – tégy valamit érte, pontosan ellenkezőleg, mint ahogy a világ elvárná.) d./ És maradj meg ebben. Ha közben fájna – ismét bocsáss meg, mondd ki, hogy megteszed, megtetted, és hogy ez már így lesz az örökkévalóság mértékében, mindvégig! Ha nehéz – adj hálát. Tudatosan. Dicsőítsd Istenedet. És légy dicsőítő lelkülettel (aki hálával áldozik, az dicsőít engem, és aki az útra vigyáz – azt teszi, amit Isten mond neki – annak mutatom meg Istennek szabadítását.”). e./ S ez után – lehet, hogy jó idővel ezt követően – megjelennek a változások érzésvilágodban is. Az egész: hit által megy végbe, tudatos döntésed alapján, az Isten kegyelméből, kegyelme ajándékaként. 3./ Kérj bocsánatot. Mindenért, amit te tettél. (Azt mondod: te ártatlan voltál. Veled tettek gonoszságokat, és nem kértek tőled bocsánatot – s most te kérj a másiktól? Nem azt mondtam, hogy az ő bűneiért kérj bocsánatot, hanem azért, amit te engedtél meg magadnak.) Ha keserűségedben rossz hírét keltetted, ha mások bizalmát leromboltad őfelé, ha elfordítottál tőle embereket, ha pártot hoztál létre ellene, ha áskálódtál, rosszat mondtál, rosszat gondoltál és keserűségből ártottál neki bármilyen módon, ahogy nem szeretnéd, hogy bárki ártson neked – mondd ki, határold el magad ezektől, és pecsételd meg azzal, hogy bocsánatot kérsz tőle. Mindezekért. Lehet, hogy nem nevezed meg ezeket egyenként (főként azt, hogy hogyan gondolkodtál róla), és nem részletezed őket – BÖLCSESSÉG! Isten nem akarja, hogy gonosz dolgaidon csemegézz, és még kevésbé akarja, hogy megfertőzd a másik embert, aki talán nem is tudott róla, hogy mi mindent őrizgettél ellene, és mi mindent tettél meg azért, hogy ő rosszabb helyzetbe kerüljön – de elhatárolod magad tőlük, és a másik ember előtt leszögezed, hogy nem ápolsz magadban semmit őellene. (Ha nem vagy biztos benne, hogyan tedd meg, kérj meg egy BÖLCS lelkigondozót, tiszta életűt, hiteles embert, akitől csak jót tapasztaltál még, és aki a szeretet oldalán áll, s úgy őrzi az igazságot saját életében, és környezetében egyaránt, hogy adjon tanácsot, hogyan rendezd dolgaidat, oly módon, hogy a másik embert ne vond bele saját szennyes gondolataidba, szavaidba, cselekedeteidbe.) 4./ Töltsd be a korábbi keserűség és a rossz gondolatok helyét: jóval. Ha megbocsátottál, ha kitépted a keserűséget a szívedből – töltsd be a helyét valami mennyeivel. Isten Igéjével – tanuld, ismételgesd, ápold magadban. Szent Szellemmel – dicsőítsd az Urat, adj hálát mindenkor, mindenekben, imádkozz nyelveken, rögzítsd le az Úr jóságát, és fejezd ki reménységedet, várakozásodat a jövővel kapcsolatban, hogy az jó lesz. Töltsd be szívedet jó emlékekkel, ilyeneket említs fel magadban, ilyeneket keress elő, és jó tervekkel, ilyeneket forgass magadban a bosszúgondolatok helyett. Isten Igéje bőségesen fog rendelkezésedre bocsátani jó gondolatokat, de, keress olyan tanítást, amit szívesen fogsz hallgatni, és tedd be újra és újra, illetve, olyan dicsőítő zenét, ami megőrzi szívedet az Úr jelenlétében. Vesd ki a rossz információkat, és ne is keresd ezeket, amik keserűségedhez kötnének. Ne hallgasd a keserű emberek keserű gondolatait – ha kell, határold el magad beszédüktől. Mondd ki, hogy „ne haragudj, de miért mondanál nekem ilyeneket”, és vess fel új, sokkal pozitívabb témákat. Ha ez nem segít, akkor kerüld a negatív embereket. Kerüld azokat, akik légkörükben hordozzák a keserűséget. Ha kikerülhetetlenül ott kell lenned jelenlétükben – munkatárs, szomszéd, ugyanabban a sorban álló, családtag, vagy hasonló kapcsolatban van veled – akkor tudatosan MONDJ JÓT, amikor keserűség jönne ki száján. Ha valami rosszat mond az emberedről (akivel szemben te is rosszakat mondtál korábban), akkor valami jót ragadj meg, amit kimondhatsz, és MONDD KI azt. Tedd hozzá – ne hagyd a levegőben a gonoszságot – mondd ki, rögzítsd le, hogy ellensúlyozza a keserű mondatot. Ha fintorog a jelenlétedben, vagy ítélkező, lenéző mozdulatot tesz, hogy kifejezze keserűségét, ellentételezd ezt is. Mosollyal, (persze, ne egyetértőleg!), vagy szóval, amivel leteszed a voksot a szeretet, a megbocsátás, a jó feltételezés, és a közösséggyakorlás mellett. Ez lehet, hogy eltávolít majd korábbi keserűség-partneredtől. Lehet, hogy közétek áll – de inkább közéd és keserűség-forrás társad közé álljon, mint az Úr Jézus és közéd, a feltámadó keserűség. Ne feledd: a keserűség-gyökér, ha felnövekszik, megzavar sokakat. Ez a természete. Tehát HATÁROLD EL MAGAD TŐLE. Rázd le magadról, mint, ahogy a kígyót a tűzbe rázta le kezéről az apostol (Acs 28), és légy szabaddá tőle. Jézus nevében. 5./ Ha pedig még mindig megpróbálna gyötörni téged, újra és újra megkísértene, hogy visszatérjen a keserűség, akár gondolatok, akár érzések, akár korábbi emlékek formájában – tekintsd kísértésnek, és állj ellene a gonosznak, s elfut tőled. a./ Ha rád tör, fordulj ellene, és verd vissza Isten Igéjével, Szent Szellem általi imádsággal, és tudatos ellenállással. Mondd ki: „Jézus nevében, parancsolom, takarodj tőlem. Takarodj, gonosz gondolat. Kivetlek gonosz emlék. Kivetlek, Jézus nevében, semmi közöm hozzád.” És mondd ki utána: „Köszönöm, Úr Jézus, hogy eltakarodott, köszönöm, hogy betöltesz a Te kedves békességeddel, és megbocsátásoddal. Köszönöm, hogy Téged választhattalak, és hogy Te úrrá leszel bennem minden gonosz indítékon és lelkületen. Ámen.” Hozzáteheted még: „Köszönöm a békességet, köszönöm, kedves Szent Szellem, hogy az öröm, a tisztaság, a hűség Szelleme vagy, köszönöm, hogy bennem is kimunkálod mindezeket, most, és hogy betöltesz örömmel. Köszönöm a Te jóságosságodat, Uram, és köszönöm, hogy mindazt elvégzed bennem, amit csak Te tudsz megtenni. Ámen.” S ahogy imádkozol, az Úr teljessé teszi mindezeket benned. b./ Ha úgy érzed szükséges, hívd fel imatársadat, és imádkozzatok együtt is. (Csak ügyelj rá, hogy ne a rosszat ecseteld neki – ne feledd: a keserűség gyökere fertőz, és fertőzni akar! – hanem együtt rögzítsétek le a jót, amit az Úr tett, és tesz benned, áldjátok meg egymást, és adjatok hálát együtt.) c./ Az Ige alapján az ördög eltakarodik: Jak 4,7-8 Mivel engedelmeskedtél Istennek, és ellene álltál az ördögnek: el kell, hogy takarodjon – fusson – tőled! Jel 12,11 Legyőzted azt a Bárány véréért, vagyis a megváltás munkájáért, a keresztért, amit ott elvégzett, és a te bizonyságtételed beszédéért. Most mondtad ki szavaiddal imádságban, és az ördögnek való ellene mondásban. És, mert elkötelezted magad, teljességgel az Úr szerelme, az Úr hűsége, az Úr megváltása mellett, az Ő jóságossága és tisztasága mellett, „mindhalálig”, s nem kímélted magad, nem sajnálgattad magad, nem mentél bele az önsajnálatba, és nem ettél az ördög csemegéjéből. Ezért az Ige „borítékolta neked” a győzelmet. A tiéd. GYŐZELEM A KESERŰSÉG FELETT (5) Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek." Mi van, ha másokat is megzavart már a keserűség, ami benned korábban felnövekedett? Most elrendezted a saját szívedben. Felvetted a harcot az ellenség ellen. Eltakarodásra kényszeríted, és betöltöd a helyét jóval. De mi lesz azokkal, akiket korábban megzavartál saját keserűségeddel? Akiknek rosszakat mondtál, gonosz gondolkodásmódot plántáltál a fejükbe, vagy gonosz szövetségbe vontad, (pártoskodásba, klikkesedésbe, kizárásba-kirekesztésbe kapcsoltad be) őket. Itt van még tartozásod. Ha nem akarod, hogy a keserűség kifejtse hatását – itt még lépned kell. Kerüljön, amibe kerül, itt is el kell határolnod magad attól, amit korábban tettél. 1./ Kérj bocsánatot. Mondd el, milyen gonoszság volt tőled, hogy kiadtad nekik, akire haragudtál. Mondd el, mennyire egyoldalú beállítás volt, ahogy őt lefestetted, bűneit felnagyítottad, és ahogy jó oldalairól hallgattál. Határold el magad attól, amit korábban állítottál, amilyenné tetted a légkört – minden zavaró, ferdítő, hamisító gondolkodásmódtól, amibe a keserűség téged magad is belekevert. (Hány gyülekezeti szakadás, hány gyülekezet-elhagyás lenne megelőzhető, ha ezt a lépést megtennék testvérek.) 2./ Kérleld őket, hogy ők is határolódjanak el a keserűségtől. Vázold fel előttük, milyen veszéllyel jár a keserűség. 3./ Imádkozz velük – jelenlétükben – és együtt rögzítsétek le, hogy nem vállaltok közösséget a keserűséggel. Ha ők nem imádkoznának, te akkor is tedd meg. Fordulj szembe a gonosszal, és mondd ki az elhatárolódás szavait az ő jelenlétükben is: „Az Úr Jézus Krisztus nevében, én nem csak, hogy megbánom, amit mondtam és tettem, de Uram, a Te nevedben, most, szembefordulok ezekkel, és elhatárolom magam tőlük. Jézus nevében, keserűség, megtagadlak és lezárok veled minden kapcsolatot. Jézus nevében, minden gonosz szót, minden gonosz beállítást, minden gonosz információt megtörök, és megparancsolom, hogy takarodjatok el most ebből a kapcsolatból, és ahogy az én szívemből, úgy, a testvéreim szívéből is. Jézus nevében, az ellenkezője mellé állok. Lerögzítem a szeretet, a békesség, a tisztaság, a megerősödés, a felépülés szavait, és imádkozom, Uram, hogy végezd el ezt a munkát. Álld meg, kérlek, testvéreimet ezekkel. Legyetek áldottak, és járja át szíveteket az Úr Jézus megbocsátása, szeretete, békessége, a tisztaság, a megerősödés és a felépülés. Legyetek áldottak, és legyetek szabadok mindentől, amibe korábban belevittelek benneteket. Ámen.” 4./ Soha többé ne menj bele velük keserű beszédekbe. Ha ők kísértésbe kerülnének is – te ne vállalj közösséget ezzel. Nem vagy felettük – testvérük vagy, nem nézheted le őket, nem dirigálhatsz nekik – de segíthetsz nekik is elhatárolódni a keserűség megzavaró gonosz munkájától. Ha megjelenik a kísértés – mondjuk kibeszélés formájában (új „híreket hallott” valamelyikük, és jelenlétedben elkezdené ezeket ecsetelni) – azonnal korrigáld ezt. Mondj jót, kérd, ne mondják ki egymás közt, ne ecseteljék a rosszat arról, akivel szemben keserűség volt bennük korábban. Ne ez legyen a téma. Ha nem hajlandók változtatni, sajnos, menned kell. Keress más társaságot. Ne hagyd, hogy visszahúzzanak. Te már felszabadultál, s a békességet, a helyreállítást, a felépítést munkálod. Nem adod oda magad többé semmilyen meg nem bocsátásnak, kibeszélésnek, keserű beállításoknak. Szabad vagy. És győztes. Légy áldott ebben. Az Úr Jézus Krisztus nevében. Ámen.

GYŐZELEMGYŐZELEM A KESERŰSÉG FELETT (4) – ez az üzenet befejező része…
Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek."
Hogyan győzheted le? Hogyan győzhetsz a keserűség felett? Hogyan lehetsz úrrá rajta? Hogyan tépheted ki az életedből? Hogyan lehet távol tőled, egész életedben – bármi történjen is veled, bárki támadjon is rád, bárki okozzon is csalódást neked, vagy bárki sértsen és bántson is meg téged, bármivel, bármilyen területen? Hogyan lehetsz védett a keserűségtől egy egész életen át? A következő lépések segítségedre lehetnek.
Lehet, hogy újak a számodra – lehet, hogy némelyiket már megtetted. Tedd meg az összeset, határozottan, tudatosan, megőrizve saját életedet. Jó hatással lesznek környezetedre is – azokra is, akik még keserűségben járnak. Kövesd ezeket, és győztes leszel.
Melyek a lépések, amiket a keserűség legyőzése érdekében bölcs, ha megteszel?
1./ Megelőzés! Ne hagyj meg semmi megbocsátatlanságot a szívedben. ELŐRE döntsd el, hogy mindenkinek meg fogsz bocsátani, mindent. Méghozzá azonnal, vagy amilyen hamar csak lehetséges (rajtad nem fog múlni a Róma 12,21. alapján.)
2./ Ha már megesett – beköltözött volna a meg nem bocsátás: azonnal rendezd el. MOST rögtön. Ne hagyj napot leszállni a haragon. Ne hagyd, hogy bosszankodás, méltatlankodás elvegye a békességedet. Engedd el. Tudatosan és azonnal (most!) vesd el magadtól a fenntartás, a hasonlítgatás, méricskélés lelkületét, minden idegenséget, közömbösséget, haragot és duzzogást. Hidd el, hogy EZ TELJESEN TE RAJTAD MÚLIK, ha újjászülettél. Ha Jézus beköltözhetett az életedbe, akkor Ő ott bent, nálad, a szíved mélyén: már megbocsátott annak, akivel szemben benned a harag táplálta az indulatokat. De Jézus már megbocsátott. Engedj ennek, engedd át a területet, hogy Ő végezhesse el benned az új indítékok megjelenését és megerősödését.
Hogyan?
a./ Döntsd el.
b./ Mondd ki az Ige alapján. Tudatosan. Névhez kapcsolva. („xy megbocsátok neked – nem tartok fenn ellened semmit azokból, amiket éreztem, vagy amiket ténylegesen elvettél tőlem, ill. amikkel ártottál nekem. Elengedem mindezeket Jézus Krisztus nevében, annak ellenére, hogy nem kértél bocsánatot /annak ellenére, hogy amióta bocsánatot kértél tőlem, ismét tetted ezeket/. Jézus nevében áldást mondok rád – az Úr maga végezze benned áldott tervét és munkáját. Uram, köszönöm, hogy levetted rólam a meg nem bocsátás terhét, és kiárasztod rám, és körülöttem is a Te kegyelmedet. Ámen.”)
c./ Szabd magad döntésedhez – akár érzel valami felszabadulást, akár nem – és cselekedd, amit kimondtál. Szeress, bocsáss meg újra és újra. Áldd, aki téged átkoz, vagy legalábbis, rombolja munkádat, jó hírnevedet. Áldd, és ne átkozd. Ahogy az Ige mondja. Tégy valamit azért az emberért, akinek most megbocsátottál. (Tudom, hogy ez nehéz – de „kutyaharapást szőrével.” – tégy valamit érte, pontosan ellenkezőleg, mint ahogy a világ elvárná.)
d./ És maradj meg ebben. Ha közben fájna – ismét bocsáss meg, mondd ki, hogy megteszed, megtetted, és hogy ez már így lesz az örökkévalóság mértékében, mindvégig! Ha nehéz – adj hálát. Tudatosan. Dicsőítsd Istenedet. És légy dicsőítő lelkülettel (aki hálával áldozik, az dicsőít engem, és aki az útra vigyáz – azt teszi, amit Isten mond neki – annak mutatom meg Istennek szabadítását.”).
e./ S ez után – lehet, hogy jó idővel ezt követően – megjelennek a változások érzésvilágodban is. Az egész: hit által megy végbe, tudatos döntésed alapján, az Isten kegyelméből, kegyelme ajándékaként.
3./ Kérj bocsánatot. Mindenért, amit te tettél. (Azt mondod: te ártatlan voltál. Veled tettek gonoszságokat, és nem kértek tőled bocsánatot – s most te kérj a másiktól? Nem azt mondtam, hogy az ő bűneiért kérj bocsánatot, hanem azért, amit te engedtél meg magadnak.)
Ha keserűségedben rossz hírét keltetted, ha mások bizalmát leromboltad őfelé, ha elfordítottál tőle embereket, ha pártot hoztál létre ellene, ha áskálódtál, rosszat mondtál, rosszat gondoltál és keserűségből ártottál neki bármilyen módon, ahogy nem szeretnéd, hogy bárki ártson neked – mondd ki, határold el magad ezektől, és pecsételd meg azzal, hogy bocsánatot kérsz tőle. Mindezekért.
Lehet, hogy nem nevezed meg ezeket egyenként (főként azt, hogy hogyan gondolkodtál róla), és nem részletezed őket – BÖLCSESSÉG! Isten nem akarja, hogy gonosz dolgaidon csemegézz, és még kevésbé akarja, hogy megfertőzd a másik embert, aki talán nem is tudott róla, hogy mi mindent őrizgettél ellene, és mi mindent tettél meg azért, hogy ő rosszabb helyzetbe kerüljön – de elhatárolod magad tőlük, és a másik ember előtt leszögezed, hogy nem ápolsz magadban semmit őellene.
(Ha nem vagy biztos benne, hogyan tedd meg, kérj meg egy BÖLCS lelkigondozót, tiszta életűt, hiteles embert, akitől csak jót tapasztaltál még, és aki a szeretet oldalán áll, s úgy őrzi az igazságot saját életében, és környezetében egyaránt, hogy adjon tanácsot, hogyan rendezd dolgaidat, oly módon, hogy a másik embert ne vond bele saját szennyes gondolataidba, szavaidba, cselekedeteidbe.)
4./ Töltsd be a korábbi keserűség és a rossz gondolatok helyét: jóval. Ha megbocsátottál, ha kitépted a keserűséget a szívedből – töltsd be a helyét valami mennyeivel.
Isten Igéjével – tanuld, ismételgesd, ápold magadban.
Szent Szellemmel – dicsőítsd az Urat, adj hálát mindenkor, mindenekben, imádkozz nyelveken, rögzítsd le az Úr jóságát, és fejezd ki reménységedet, várakozásodat a jövővel kapcsolatban, hogy az jó lesz.
Töltsd be szívedet jó emlékekkel, ilyeneket említs fel magadban, ilyeneket keress elő, és jó tervekkel, ilyeneket forgass magadban a bosszúgondolatok helyett.
Isten Igéje bőségesen fog rendelkezésedre bocsátani jó gondolatokat, de, keress olyan tanítást, amit szívesen fogsz hallgatni, és tedd be újra és újra, illetve, olyan dicsőítő zenét, ami megőrzi szívedet az Úr jelenlétében.
Vesd ki a rossz információkat, és ne is keresd ezeket, amik keserűségedhez kötnének.
Ne hallgasd a keserű emberek keserű gondolatait – ha kell, határold el magad beszédüktől. Mondd ki, hogy „ne haragudj, de miért mondanál nekem ilyeneket”, és vess fel új, sokkal pozitívabb témákat. Ha ez nem segít, akkor kerüld a negatív embereket. Kerüld azokat, akik légkörükben hordozzák a keserűséget.
Ha kikerülhetetlenül ott kell lenned jelenlétükben – munkatárs, szomszéd, ugyanabban a sorban álló, családtag, vagy hasonló kapcsolatban van veled – akkor tudatosan MONDJ JÓT, amikor keserűség jönne ki száján. Ha valami rosszat mond az emberedről (akivel szemben te is rosszakat mondtál korábban), akkor valami jót ragadj meg, amit kimondhatsz, és MONDD KI azt. Tedd hozzá – ne hagyd a levegőben a gonoszságot – mondd ki, rögzítsd le, hogy ellensúlyozza a keserű mondatot. Ha fintorog a jelenlétedben, vagy ítélkező, lenéző mozdulatot tesz, hogy kifejezze keserűségét, ellentételezd ezt is. Mosollyal, (persze, ne egyetértőleg!), vagy szóval, amivel leteszed a voksot a szeretet, a megbocsátás, a jó feltételezés, és a közösséggyakorlás mellett.
Ez lehet, hogy eltávolít majd korábbi keserűség-partneredtől. Lehet, hogy közétek áll – de inkább közéd és keserűség-forrás társad közé álljon, mint az Úr Jézus és közéd, a feltámadó keserűség.
Ne feledd: a keserűség-gyökér, ha felnövekszik, megzavar sokakat. Ez a természete. Tehát HATÁROLD EL MAGAD TŐLE. Rázd le magadról, mint, ahogy a kígyót a tűzbe rázta le kezéről az apostol (Acs 28), és légy szabaddá tőle. Jézus nevében.
5./ Ha pedig még mindig megpróbálna gyötörni téged, újra és újra megkísértene, hogy visszatérjen a keserűség, akár gondolatok, akár érzések, akár korábbi emlékek formájában – tekintsd kísértésnek, és állj ellene a gonosznak, s elfut tőled.
a./ Ha rád tör, fordulj ellene, és verd vissza Isten Igéjével, Szent Szellem általi imádsággal, és tudatos ellenállással. Mondd ki: „Jézus nevében, parancsolom, takarodj tőlem. Takarodj, gonosz gondolat. Kivetlek gonosz emlék. Kivetlek, Jézus nevében, semmi közöm hozzád.” És mondd ki utána: „Köszönöm, Úr Jézus, hogy eltakarodott, köszönöm, hogy betöltesz a Te kedves békességeddel, és megbocsátásoddal. Köszönöm, hogy Téged választhattalak, és hogy Te úrrá leszel bennem minden gonosz indítékon és lelkületen. Ámen.”
Hozzáteheted még: „Köszönöm a békességet, köszönöm, kedves Szent Szellem, hogy az öröm, a tisztaság, a hűség Szelleme vagy, köszönöm, hogy bennem is kimunkálod mindezeket, most, és hogy betöltesz örömmel. Köszönöm a Te jóságosságodat, Uram, és köszönöm, hogy mindazt elvégzed bennem, amit csak Te tudsz megtenni. Ámen.” S ahogy imádkozol, az Úr teljessé teszi mindezeket benned.
b./ Ha úgy érzed szükséges, hívd fel imatársadat, és imádkozzatok együtt is. (Csak ügyelj rá, hogy ne a rosszat ecseteld neki – ne feledd: a keserűség gyökere fertőz, és fertőzni akar! – hanem együtt rögzítsétek le a jót, amit az Úr tett, és tesz benned, áldjátok meg egymást, és adjatok hálát együtt.)
c./ Az Ige alapján az ördög eltakarodik:
Jak 4,7-8
Mivel engedelmeskedtél Istennek, és ellene álltál az ördögnek: el kell, hogy takarodjon – fusson – tőled!
Jel 12,11
Legyőzted azt a Bárány véréért, vagyis a megváltás munkájáért, a keresztért, amit ott elvégzett, és a te bizonyságtételed beszédéért. Most mondtad ki szavaiddal imádságban, és az ördögnek való ellene mondásban. És, mert elkötelezted magad, teljességgel az Úr szerelme, az Úr hűsége, az Úr megváltása mellett, az Ő jóságossága és tisztasága mellett, „mindhalálig”, s nem kímélted magad, nem sajnálgattad magad, nem mentél bele az önsajnálatba, és nem ettél az ördög csemegéjéből. Ezért az Ige „borítékolta neked” a győzelmet. A tiéd.
GYŐZELEM A KESERŰSÉG FELETT (5)
Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek."
Mi van, ha másokat is megzavart már a keserűség, ami benned korábban felnövekedett? Most elrendezted a saját szívedben. Felvetted a harcot az ellenség ellen. Eltakarodásra kényszeríted, és betöltöd a helyét jóval. De mi lesz azokkal, akiket korábban megzavartál saját keserűségeddel? Akiknek rosszakat mondtál, gonosz gondolkodásmódot plántáltál a fejükbe, vagy gonosz szövetségbe vontad, (pártoskodásba, klikkesedésbe, kizárásba-kirekesztésbe kapcsoltad be) őket.
Itt van még tartozásod. Ha nem akarod, hogy a keserűség kifejtse hatását – itt még lépned kell. Kerüljön, amibe kerül, itt is el kell határolnod magad attól, amit korábban tettél.
1./ Kérj bocsánatot. Mondd el, milyen gonoszság volt tőled, hogy kiadtad nekik, akire haragudtál. Mondd el, mennyire egyoldalú beállítás volt, ahogy őt lefestetted, bűneit felnagyítottad, és ahogy jó oldalairól hallgattál. Határold el magad attól, amit korábban állítottál, amilyenné tetted a légkört – minden zavaró, ferdítő, hamisító gondolkodásmódtól, amibe a keserűség téged magad is belekevert. (Hány gyülekezeti szakadás, hány gyülekezet-elhagyás lenne megelőzhető, ha ezt a lépést megtennék testvérek.)
2./ Kérleld őket, hogy ők is határolódjanak el a keserűségtől. Vázold fel előttük, milyen veszéllyel jár a keserűség.
3./ Imádkozz velük – jelenlétükben – és együtt rögzítsétek le, hogy nem vállaltok közösséget a keserűséggel.
Ha ők nem imádkoznának, te akkor is tedd meg. Fordulj szembe a gonosszal, és mondd ki az elhatárolódás szavait az ő jelenlétükben is: „Az Úr Jézus Krisztus nevében, én nem csak, hogy megbánom, amit mondtam és tettem, de Uram, a Te nevedben, most, szembefordulok ezekkel, és elhatárolom magam tőlük. Jézus nevében, keserűség, megtagadlak és lezárok veled minden kapcsolatot. Jézus nevében, minden gonosz szót, minden gonosz beállítást, minden gonosz információt megtörök, és megparancsolom, hogy takarodjatok el most ebből a kapcsolatból, és ahogy az én szívemből, úgy, a testvéreim szívéből is. Jézus nevében, az ellenkezője mellé állok. Lerögzítem a szeretet, a békesség, a tisztaság, a megerősödés, a felépülés szavait, és imádkozom, Uram, hogy végezd el ezt a munkát. Álld meg, kérlek, testvéreimet ezekkel. Legyetek áldottak, és járja át szíveteket az Úr Jézus megbocsátása, szeretete, békessége, a tisztaság, a megerősödés és a felépülés. Legyetek áldottak, és legyetek szabadok mindentől, amibe korábban belevittelek benneteket. Ámen.”
4./ Soha többé ne menj bele velük keserű beszédekbe. Ha ők kísértésbe kerülnének is – te ne vállalj közösséget ezzel. Nem vagy felettük – testvérük vagy, nem nézheted le őket, nem dirigálhatsz nekik – de segíthetsz nekik is elhatárolódni a keserűség megzavaró gonosz munkájától. Ha megjelenik a kísértés – mondjuk kibeszélés formájában (új „híreket hallott” valamelyikük, és jelenlétedben elkezdené ezeket ecsetelni) – azonnal korrigáld ezt. Mondj jót, kérd, ne mondják ki egymás közt, ne ecseteljék a rosszat arról, akivel szemben keserűség volt bennük korábban. Ne ez legyen a téma. 
Ha nem hajlandók változtatni, sajnos, menned kell. Keress más társaságot. Ne hagyd, hogy visszahúzzanak. Te már felszabadultál, s a békességet, a helyreállítást, a felépítést munkálod. Nem adod oda magad többé semmilyen meg nem bocsátásnak, kibeszélésnek, keserű beállításoknak. Szabad vagy. És győztes. Légy áldott ebben. Az Úr Jézus Krisztus nevében. Ámen. (4) – ez az üzenet befejező része…
Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek."
Hogyan győzheted le? Hogyan győzhetsz a keserűség felett? Hogyan lehetsz úrrá rajta? Hogyan tépheted ki az életedből? Hogyan lehet távol tőled, egész életedben – bármi történjen is veled, bárki támadjon is rád, bárki okozzon is csalódást neked, vagy bárki sértsen és bántson is meg téged, bármivel, bármilyen területen? Hogyan lehetsz védett a keserűségtől egy egész életen át? A következő lépések segítségedre lehetnek.
Lehet, hogy újak a számodra – lehet, hogy némelyiket már megtetted. Tedd meg az összeset, határozottan, tudatosan, megőrizve saját életedet. Jó hatással lesznek környezetedre is – azokra is, akik még keserűségben járnak. Kövesd ezeket, és győztes leszel.
Melyek a lépések, amiket a keserűség legyőzése érdekében bölcs, ha megteszel?
1./ Megelőzés! Ne hagyj meg semmi megbocsátatlanságot a szívedben. ELŐRE döntsd el, hogy mindenkinek meg fogsz bocsátani, mindent. Méghozzá azonnal, vagy amilyen hamar csak lehetséges (rajtad nem fog múlni a Róma 12,21. alapján.)
2./ Ha már megesett – beköltözött volna a meg nem bocsátás: azonnal rendezd el. MOST rögtön. Ne hagyj napot leszállni a haragon. Ne hagyd, hogy bosszankodás, méltatlankodás elvegye a békességedet. Engedd el. Tudatosan és azonnal (most!) vesd el magadtól a fenntartás, a hasonlítgatás, méricskélés lelkületét, minden idegenséget, közömbösséget, haragot és duzzogást. Hidd el, hogy EZ TELJESEN TE RAJTAD MÚLIK, ha újjászülettél. Ha Jézus beköltözhetett az életedbe, akkor Ő ott bent, nálad, a szíved mélyén: már megbocsátott annak, akivel szemben benned a harag táplálta az indulatokat. De Jézus már megbocsátott. Engedj ennek, engedd át a területet, hogy Ő végezhesse el benned az új indítékok megjelenését és megerősödését.
Hogyan?
a./ Döntsd el.
b./ Mondd ki az Ige alapján. Tudatosan. Névhez kapcsolva. („xy megbocsátok neked – nem tartok fenn ellened semmit azokból, amiket éreztem, vagy amiket ténylegesen elvettél tőlem, ill. amikkel ártottál nekem. Elengedem mindezeket Jézus Krisztus nevében, annak ellenére, hogy nem kértél bocsánatot /annak ellenére, hogy amióta bocsánatot kértél tőlem, ismét tetted ezeket/. Jézus nevében áldást mondok rád – az Úr maga végezze benned áldott tervét és munkáját. Uram, köszönöm, hogy levetted rólam a meg nem bocsátás terhét, és kiárasztod rám, és körülöttem is a Te kegyelmedet. Ámen.”)
c./ Szabd magad döntésedhez – akár érzel valami felszabadulást, akár nem – és cselekedd, amit kimondtál. Szeress, bocsáss meg újra és újra. Áldd, aki téged átkoz, vagy legalábbis, rombolja munkádat, jó hírnevedet. Áldd, és ne átkozd. Ahogy az Ige mondja. Tégy valamit azért az emberért, akinek most megbocsátottál. (Tudom, hogy ez nehéz – de „kutyaharapást szőrével.” – tégy valamit érte, pontosan ellenkezőleg, mint ahogy a világ elvárná.)
d./ És maradj meg ebben. Ha közben fájna – ismét bocsáss meg, mondd ki, hogy megteszed, megtetted, és hogy ez már így lesz az örökkévalóság mértékében, mindvégig! Ha nehéz – adj hálát. Tudatosan. Dicsőítsd Istenedet. És légy dicsőítő lelkülettel (aki hálával áldozik, az dicsőít engem, és aki az útra vigyáz – azt teszi, amit Isten mond neki – annak mutatom meg Istennek szabadítását.”).
e./ S ez után – lehet, hogy jó idővel ezt követően – megjelennek a változások érzésvilágodban is. Az egész: hit által megy végbe, tudatos döntésed alapján, az Isten kegyelméből, kegyelme ajándékaként.
3./ Kérj bocsánatot. Mindenért, amit te tettél. (Azt mondod: te ártatlan voltál. Veled tettek gonoszságokat, és nem kértek tőled bocsánatot – s most te kérj a másiktól? Nem azt mondtam, hogy az ő bűneiért kérj bocsánatot, hanem azért, amit te engedtél meg magadnak.)
Ha keserűségedben rossz hírét keltetted, ha mások bizalmát leromboltad őfelé, ha elfordítottál tőle embereket, ha pártot hoztál létre ellene, ha áskálódtál, rosszat mondtál, rosszat gondoltál és keserűségből ártottál neki bármilyen módon, ahogy nem szeretnéd, hogy bárki ártson neked – mondd ki, határold el magad ezektől, és pecsételd meg azzal, hogy bocsánatot kérsz tőle. Mindezekért.
Lehet, hogy nem nevezed meg ezeket egyenként (főként azt, hogy hogyan gondolkodtál róla), és nem részletezed őket – BÖLCSESSÉG! Isten nem akarja, hogy gonosz dolgaidon csemegézz, és még kevésbé akarja, hogy megfertőzd a másik embert, aki talán nem is tudott róla, hogy mi mindent őrizgettél ellene, és mi mindent tettél meg azért, hogy ő rosszabb helyzetbe kerüljön – de elhatárolod magad tőlük, és a másik ember előtt leszögezed, hogy nem ápolsz magadban semmit őellene.
(Ha nem vagy biztos benne, hogyan tedd meg, kérj meg egy BÖLCS lelkigondozót, tiszta életűt, hiteles embert, akitől csak jót tapasztaltál még, és aki a szeretet oldalán áll, s úgy őrzi az igazságot saját életében, és környezetében egyaránt, hogy adjon tanácsot, hogyan rendezd dolgaidat, oly módon, hogy a másik embert ne vond bele saját szennyes gondolataidba, szavaidba, cselekedeteidbe.)
4./ Töltsd be a korábbi keserűség és a rossz gondolatok helyét: jóval. Ha megbocsátottál, ha kitépted a keserűséget a szívedből – töltsd be a helyét valami mennyeivel.
Isten Igéjével – tanuld, ismételgesd, ápold magadban.
Szent Szellemmel – dicsőítsd az Urat, adj hálát mindenkor, mindenekben, imádkozz nyelveken, rögzítsd le az Úr jóságát, és fejezd ki reménységedet, várakozásodat a jövővel kapcsolatban, hogy az jó lesz.
Töltsd be szívedet jó emlékekkel, ilyeneket említs fel magadban, ilyeneket keress elő, és jó tervekkel, ilyeneket forgass magadban a bosszúgondolatok helyett.
Isten Igéje bőségesen fog rendelkezésedre bocsátani jó gondolatokat, de, keress olyan tanítást, amit szívesen fogsz hallgatni, és tedd be újra és újra, illetve, olyan dicsőítő zenét, ami megőrzi szívedet az Úr jelenlétében.
Vesd ki a rossz információkat, és ne is keresd ezeket, amik keserűségedhez kötnének.
Ne hallgasd a keserű emberek keserű gondolatait – ha kell, határold el magad beszédüktől. Mondd ki, hogy „ne haragudj, de miért mondanál nekem ilyeneket”, és vess fel új, sokkal pozitívabb témákat. Ha ez nem segít, akkor kerüld a negatív embereket. Kerüld azokat, akik légkörükben hordozzák a keserűséget.
Ha kikerülhetetlenül ott kell lenned jelenlétükben – munkatárs, szomszéd, ugyanabban a sorban álló, családtag, vagy hasonló kapcsolatban van veled – akkor tudatosan MONDJ JÓT, amikor keserűség jönne ki száján. Ha valami rosszat mond az emberedről (akivel szemben te is rosszakat mondtál korábban), akkor valami jót ragadj meg, amit kimondhatsz, és MONDD KI azt. Tedd hozzá – ne hagyd a levegőben a gonoszságot – mondd ki, rögzítsd le, hogy ellensúlyozza a keserű mondatot. Ha fintorog a jelenlétedben, vagy ítélkező, lenéző mozdulatot tesz, hogy kifejezze keserűségét, ellentételezd ezt is. Mosollyal, (persze, ne egyetértőleg!), vagy szóval, amivel leteszed a voksot a szeretet, a megbocsátás, a jó feltételezés, és a közösséggyakorlás mellett.
Ez lehet, hogy eltávolít majd korábbi keserűség-partneredtől. Lehet, hogy közétek áll – de inkább közéd és keserűség-forrás társad közé álljon, mint az Úr Jézus és közéd, a feltámadó keserűség.
Ne feledd: a keserűség-gyökér, ha felnövekszik, megzavar sokakat. Ez a természete. Tehát HATÁROLD EL MAGAD TŐLE. Rázd le magadról, mint, ahogy a kígyót a tűzbe rázta le kezéről az apostol (Acs 28), és légy szabaddá tőle. Jézus nevében.
5./ Ha pedig még mindig megpróbálna gyötörni téged, újra és újra megkísértene, hogy visszatérjen a keserűség, akár gondolatok, akár érzések, akár korábbi emlékek formájában – tekintsd kísértésnek, és állj ellene a gonosznak, s elfut tőled.
a./ Ha rád tör, fordulj ellene, és verd vissza Isten Igéjével, Szent Szellem általi imádsággal, és tudatos ellenállással. Mondd ki: „Jézus nevében, parancsolom, takarodj tőlem. Takarodj, gonosz gondolat. Kivetlek gonosz emlék. Kivetlek, Jézus nevében, semmi közöm hozzád.” És mondd ki utána: „Köszönöm, Úr Jézus, hogy eltakarodott, köszönöm, hogy betöltesz a Te kedves békességeddel, és megbocsátásoddal. Köszönöm, hogy Téged választhattalak, és hogy Te úrrá leszel bennem minden gonosz indítékon és lelkületen. Ámen.”
Hozzáteheted még: „Köszönöm a békességet, köszönöm, kedves Szent Szellem, hogy az öröm, a tisztaság, a hűség Szelleme vagy, köszönöm, hogy bennem is kimunkálod mindezeket, most, és hogy betöltesz örömmel. Köszönöm a Te jóságosságodat, Uram, és köszönöm, hogy mindazt elvégzed bennem, amit csak Te tudsz megtenni. Ámen.” S ahogy imádkozol, az Úr teljessé teszi mindezeket benned.
b./ Ha úgy érzed szükséges, hívd fel imatársadat, és imádkozzatok együtt is. (Csak ügyelj rá, hogy ne a rosszat ecseteld neki – ne feledd: a keserűség gyökere fertőz, és fertőzni akar! – hanem együtt rögzítsétek le a jót, amit az Úr tett, és tesz benned, áldjátok meg egymást, és adjatok hálát együtt.)
c./ Az Ige alapján az ördög eltakarodik:
Jak 4,7-8
Mivel engedelmeskedtél Istennek, és ellene álltál az ördögnek: el kell, hogy takarodjon – fusson – tőled!
Jel 12,11
Legyőzted azt a Bárány véréért, vagyis a megváltás munkájáért, a keresztért, amit ott elvégzett, és a te bizonyságtételed beszédéért. Most mondtad ki szavaiddal imádságban, és az ördögnek való ellene mondásban. És, mert elkötelezted magad, teljességgel az Úr szerelme, az Úr hűsége, az Úr megváltása mellett, az Ő jóságossága és tisztasága mellett, „mindhalálig”, s nem kímélted magad, nem sajnálgattad magad, nem mentél bele az önsajnálatba, és nem ettél az ördög csemegéjéből. Ezért az Ige „borítékolta neked” a győzelmet. A tiéd.
GYŐZELEM A KESERŰSÉG FELETT (5)
Zsid 12,15. "Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnövekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztessenek."
Mi van, ha másokat is megzavart már a keserűség, ami benned korábban felnövekedett? Most elrendezted a saját szívedben. Felvetted a harcot az ellenség ellen. Eltakarodásra kényszeríted, és betöltöd a helyét jóval. De mi lesz azokkal, akiket korábban megzavartál saját keserűségeddel? Akiknek rosszakat mondtál, gonosz gondolkodásmódot plántáltál a fejükbe, vagy gonosz szövetségbe vontad, (pártoskodásba, klikkesedésbe, kizárásba-kirekesztésbe kapcsoltad be) őket.
Itt van még tartozásod. Ha nem akarod, hogy a keserűség kifejtse hatását – itt még lépned kell. Kerüljön, amibe kerül, itt is el kell határolnod magad attól, amit korábban tettél.
1./ Kérj bocsánatot. Mondd el, milyen gonoszság volt tőled, hogy kiadtad nekik, akire haragudtál. Mondd el, mennyire egyoldalú beállítás volt, ahogy őt lefestetted, bűneit felnagyítottad, és ahogy jó oldalairól hallgattál. Határold el magad attól, amit korábban állítottál, amilyenné tetted a légkört – minden zavaró, ferdítő, hamisító gondolkodásmódtól, amibe a keserűség téged magad is belekevert. (Hány gyülekezeti szakadás, hány gyülekezet-elhagyás lenne megelőzhető, ha ezt a lépést megtennék testvérek.)
2./ Kérleld őket, hogy ők is határolódjanak el a keserűségtől. Vázold fel előttük, milyen veszéllyel jár a keserűség.
3./ Imádkozz velük – jelenlétükben – és együtt rögzítsétek le, hogy nem vállaltok közösséget a keserűséggel.
Ha ők nem imádkoznának, te akkor is tedd meg. Fordulj szembe a gonosszal, és mondd ki az elhatárolódás szavait az ő jelenlétükben is: „Az Úr Jézus Krisztus nevében, én nem csak, hogy megbánom, amit mondtam és tettem, de Uram, a Te nevedben, most, szembefordulok ezekkel, és elhatárolom magam tőlük. Jézus nevében, keserűség, megtagadlak és lezárok veled minden kapcsolatot. Jézus nevében, minden gonosz szót, minden gonosz beállítást, minden gonosz információt megtörök, és megparancsolom, hogy takarodjatok el most ebből a kapcsolatból, és ahogy az én szívemből, úgy, a testvéreim szívéből is. Jézus nevében, az ellenkezője mellé állok. Lerögzítem a szeretet, a békesség, a tisztaság, a megerősödés, a felépülés szavait, és imádkozom, Uram, hogy végezd el ezt a munkát. Álld meg, kérlek, testvéreimet ezekkel. Legyetek áldottak, és járja át szíveteket az Úr Jézus megbocsátása, szeretete, békessége, a tisztaság, a megerősödés és a felépülés. Legyetek áldottak, és legyetek szabadok mindentől, amibe korábban belevittelek benneteket. Ámen.”
4./ Soha többé ne menj bele velük keserű beszédekbe. Ha ők kísértésbe kerülnének is – te ne vállalj közösséget ezzel. Nem vagy felettük – testvérük vagy, nem nézheted le őket, nem dirigálhatsz nekik – de segíthetsz nekik is elhatárolódni a keserűség megzavaró gonosz munkájától. Ha megjelenik a kísértés – mondjuk kibeszélés formájában (új „híreket hallott” valamelyikük, és jelenlétedben elkezdené ezeket ecsetelni) – azonnal korrigáld ezt. Mondj jót, kérd, ne mondják ki egymás közt, ne ecseteljék a rosszat arról, akivel szemben keserűség volt bennük korábban. Ne ez legyen a téma.
Ha nem hajlandók változtatni, sajnos, menned kell. Keress más társaságot. Ne hagyd, hogy visszahúzzanak. Te már felszabadultál, s a békességet, a helyreállítást, a felépítést munkálod. Nem adod oda magad többé semmilyen meg nem bocsátásnak, kibeszélésnek, keserű beállításoknak. Szabad vagy. És győztes. Légy áldott ebben. Az Úr Jézus Krisztus nevében. Ámen.

2014. május 29., csütörtök

Élj úgy, mint Jézus!

 Élj úgy, mint Jézus!
"Jézus Önmagát kiüresítette, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett." (Filippi 2,7) Nem sokan értik igazán a fenti vers igazságát. Az emberek általában azt gondolják, hogy Jézus azért tudott csodát tenni, és bűn nélkül élni, mert olyan isteni erővel rendelkezett, amivel mi nem. Ezért meg sem próbálnak úgy élni, mint Ő. "Ó Istenem, én soha nem tudnék úgy élni, mint Jézus," mondják nagy alázattal. "Végül is, Ő kiváltságos volt. Ő Isten volt!" Nem ismerik fel, hogy amikor Jézus a földre jött, önszántából feladta ezt a kiváltságot, és nem istenként, hanem emberként élt itt. Nem örökölt természetfeletti erőt. Nem volt képes csodát tenni, amíg a Szent Szellem fel nem kente, ahogy a Biblia a Lukács 3,22-ben írja. Nem a saját, hanem az Atya erejével tett csodákat, miként mondta is: "az Atya, aki énbennem lakik, Ő cselekszi e dolgokat." (János 14,10) Amikor imádkozott, nem isteni személyként, isteni hatalommal tette, hanem egy Istennel engedelmesen együtt járó emberként. És ahogy a Zsidó 5,7 mondja: "meghallgattatott az Ő istenfélelméért, és nem isteni mivolta miatt." Jézus, Isten Fia egy időre félretette az isteni mivoltából eredő kiváltságokat és erőt, és emberként élt a földön. Ha egyszer ezt megérted, teljesen izgalomba jössz! Miért? Mert ez azt jelenti, hogy neked, Isten újjászületett gyermekének, aki ugyanazzal a Szent Szellemmel vagy betöltve, mint Jézus, ugyanakkora esélyed van úgy élni a földön, mint Ő. Valójában Jézus ezt szeretné. A János 17,18-ban azt mondta az Atyának: "Amiképpen Te küldtél engem e világra, úgy küldtem én is őket e világra." Jézus azért küldött erre a világra, hogy úgy élj, mint Ő. Az újjászületés által képessé tett arra, hogy Ádám bűnös természetét Isten bűntelen természetére cseréld. Képességet és parancsot adott neked arra, hogy bűntelenül és az Atyával közösségben élj, arra, hogy betegeket gyógyíts, halottakat támassz fel, démonokat űzz ki, és tanítványokká tedd az embereket. Ha egyszer ezt megérted, akkor le fogod rázni a kétség béklyóit, amik eddig akadályoztak. Úgy fogsz majd élni, ahogy Jézus szeretné – nem a bűnös ember bűnös fiaként, hanem a Mindenható Isten újjászületett gyermekeként. És akkor a környezeted meg fogja látni Jézust – benned! Ámen!

2014. május 28., szerda

Te ott aki éppen szomorú vagy és
a szívedet kétségek gyötrik. Tárd
ki teljesen a szíved ajtaját az én
szeretetemre,mert örömöt és
meggyôzôdést viszek ma a
szívedbe,az én minden szeretet
felûlmúló szeretetemet árasztom
szét a te tagjaidba,alakítalak
formállak az én hasonlatosságom
ra,hogy másképpen lásd a
dolgokat,hogy én nagyobb vagyok
minden gondnál és bánatnál ami
téged gyötör hogy én képes vagyok
elbánni a téged nyomorgató
helyzeteddel,csak figyelj
rám,engedj magadhoz,engedj
engem cselekedni a te
szívedben,én meggyógyítalak,erôt
adok és bátorságot,örömöt és
szeretetet mert Én vagyok az Úr,a
te Istened,a te Szabadítód aki
annyira szerettelek,hogy az életem
adtam éretted és úgy fogadtalak
el ahogy vagy és elkezdtem
benned a jó dolgokat és az
igéretemmel hûen be is
fejezem,csak ne zárj ki a
szívedbôl,engedd hogy hadd
végezzem benned a dolgot és
higgy bennem,higgy nekem
gyökerestôl megváltoztatom az
életed,szebbé és jobbá teszem
azt! * Úr Jézus!

2014. május 27., kedd

Gyere haza,

 Gyere haza, Isten békét ad neked!
Hova mész békességért, ha Isten nincs az életedben, ha nem kapcsolódsz hozzá percről percre? Jézus Krisztusnak egy hihetetlen ajánlata van számodra. Azt mondja, "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek." Szeretem ezt az igeverset, mert pont az ellentétéről beszél annak, amit az emberek gondolnak, hogy mit válaszolna nekik Isten. Azt hiszik, ha Isten azt akarja, hogy jöjjenek haza, akkor azt fogja mondani, "Jöjjetek hozzám és én szabályokat adok nektek. Jöjjetek hozzám és vallást adok nektek. Jöjjetek hozzám és szertartásokat adok nektek." De Isten semmi ilyesmit nem mond. Azt mondja, "Jöjjetek hozzám és megnyugvást adok nektek." Azért vagy mindig ilyen fáradt és feszült, mert a saját erődből próbálod élni az életed. Isten nem ezt szánta neked. A Biblia azt írja, "Erőt ad a megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé teszi." (Ézsaiás 40,29) Ha egy kicsit szomorú vagy, egy kicsit mérges, egy kicsit fáradt, egy kicsit aggódsz, gyere haza Istenhez. Ő alkotott téged, Ő formált téged, látta életed minden pillanatát, Ő az aki mindent tud rólad, mégis szeret, aki megbocsát és azt mondja, "Gyere haza, én békét és erőt adok neked." Mikor ezt megteszed, megérzed majd az igazi békességet. Ámen!

2014. május 26., hétfő

A KERESZT

Arra hívott el, hogy úgy járj, ahogy Ő járt. S ez a kereszt útja a számodra is. A kereszt – mindig ott lesz az életedben. Mindig át fogsz menni a kereszttel kapcsolatos döntéseken. Mindig el fogod dönteni, hogy „még ebben is” Jézust követed-e, „még ezt is” átadod-e Neki, „még ezt is” elhordozod-e Vele együtt. 

KERESZT (7)
1Kor 1,17-18. 23-24. 1Kor 2,2.
Mert nem azért küldött engem a Krisztus, hogy kereszteljek, hanem hogy az evangéliumot hirdessem; de nem szólásban való bölcsességgel, hogy a Krisztus keresztje hiábavaló ne legyen. Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.

Mi pedig Krisztust prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a görögöknek pedig bolondságot. Ámde maguknak a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint görögöknek Krisztust, Istennek hatalmát és Istennek bölcsességét.

Mert nem végeztem, hogy egyébről tudjak ti köztetek, mint a Jézus Krisztusról, mégpedig, mint megfeszítettről.

Az apostol azt mondja: nem akarok köztetek másról tudni, mint a Jézus Krisztus keresztjéről.
A kereszt volt a középpontban az üzenetében. A kereszt volt a középpontban az életében. 
Mi a kereszt?

1./ A fizikai kereszt.
a./ Kivégzőeszköz. Amikor valaki a vállán vitte Jeruzsálem utcáján, mindenki tudta, sorsa meg van pecsételve. A halál vár rá. Az ítélet kínhalála, a szégyenfán, megfeszítve, mindenki szeme láttára, gúnynak és megvetésnek kitéve. Ez volt a kereszt. Kemény, durván ácsolt fa, amire felszegezték az elítéltet. És ami véget vetett a földi életnek. Ami lezárta a reménységet, elvette a jövőt, megfosztott a barátoktól, ismerősöktől, megfosztott minden korábbi elismertségedtől, meg a díjaktól, eredményektől, a szépségtől, egészségtől, irigyelt pályafutástól. Mindentől és mindenkitől, és a „halál porába fektetett téged”. 
b./ Jézus Krisztust kereszthalálra ítélték. Mint a lázadókat, a köztörvényes bűnözőket, rabszolgákat. Órákon át, sokszor napokon át tartó szenvedésre, lassú kínhalálra, fulladásra és szomjhalálra, a leköpdösés, gúnyszavak, kinevetés, mutogatás közepette. Ez volt a fizikai kereszt. Szégyen, és botrány. 

2./ Az Úr Jézus Krisztus keresztje – a megváltás keresztje.
a./ Az Isten Fia másként lett megfeszítve. Az Ő keresztje nem saját bűneiért állt. Őt nem azért feszítették meg, mint a többieket. Ő saját maga tette le az életét, hogy elhordozza a mi bűneinket, Isten – az Atya – akaratából. Ez a kereszt éretted és értem állt.
b./ Ez a kereszt kikerülhetetlen volt. Ha Isten vissza akarta nyerni fiait, akiket szeretetre teremtett, és közösségre Önmagával, de akiket a bűn, a lázadás, és annak következménye, az ítélet és az átok ettől megfosztott, akkor el kellett hordozni a bűneiket. Más nem volt, aki megtehette volna. Csak Ő saját maga. És ezért jött el Jézus. Ezért lett testté. Hogy ezt megtegye. Mert az Isten szeretete parancsoló szeretet – megváltást parancsolt. Saját magának. Lehetetlen volt, hogy ne adja oda az életét értük. Mert ennyire szeretett. A kereszt kikerülhetetlen volt. Benne volt Isten szeretetében, benne volt az emberiség megteremtésében, benne volt az ígéretben, előzetesen, benne volt az emberi történelemben – vagy a kereszt, és az ítélet elhordozása, vagy az egész emberiség elvesztése. És a mi Istenünk, a szeretet Istene, nem akarta elveszíteni azokat az értékes teremtményeket, azokat a csodálatos, szeretetre teremtett fiakat, akik jelenleg az önzés, a lázadás, az önfejűség, a maguk körül forgás útján Tőle távol akartak járni, és sodródtak bűneik következményeinek zavaros folyójában. Ezért, a kereszt, kikerülhetetlen volt. 
c./ Valaki olyan kellett meghaljon rajta, akinek nincs bűne. S ebben a világban, a teremtmények világában, nem volt más, csak az Örökkévaló Isten, aki emberré lett, testet vett fel, hogy meghalhasson. Csak Jézus Krisztus volt az, aki ezt elvégezhette. Ezért a kereszt, az Isten Fia számára: kikerülhetetlen volt. Ezért jött. Mindent ennek fényében tett. Mivel tudta, hogy életének végét a kereszt fogja jelenteni ezen a földön, mindent úgy tett, hogy amikor az bekövetkezik, addigra minden elő legyen készítve. Minden készen álljon. Tanítványok, jövendő gyülekezet, az evangélium üzenetei, kijelentés, minden, aminek végbe kellett mennie, megtörténjen, hogy nekünk itt legyen az Örökkévaló üzenet, ami megtart, az Isten Igéje. S amikor minden készen állt, eljött a sötétség órája. Az Isten Fia odaadta magát rá. A kereszt kikerülhetetlen volt a számára.

3./ A kereszt, mint alapelv, Isten keresztútja. 
a./ Az Isten Fiának életében ott volt. A mennyei Atya akaratáért jött, azt töltötte be, végigment az úton, egészen a keresztig. Nem menekült el előle, nem tért ki előle, nem halogatta el, nem tolta félre. Amikor odaérkezett, „megerősítette magát Istenében”, és rálépett a kereszt útjára.
b./ Te Őt követed. Arra hívott el, hogy úgy járj, ahogy Ő járt. S ez a kereszt útja a számodra is. A kereszt – mindig ott lesz az életedben. Mindig át fogsz menni a kereszttel kapcsolatos döntéseken. Mindig el fogod dönteni, hogy „még ebben is” Jézust követed-e, „még ezt is” átadod-e Neki, „még ezt is” elhordozod-e Vele együtt. Nem az ördög-rád-mérte gonosz sújtásairól van szó. Ezeknek ellene állsz, mint a csábító kísértéseknek is, hanem arról, amikor Isten mondja, hogy most ezen átmegyünk. Arról, amikor leteszed önként az Ő kezébe azt, ami szép, ami fontos, amire vágysz, amit kértél Tőle, amit kaptál, ami Őt megdicsőíti, ami jövőt jelent, ami kiváltság, és elhordozod – Vele együtt – a gúnyt, a megvetettséget, a szenvedést, a lenézettséget, a megfosztottságot. Nem hagyod, hogy az ördög kiraboljon – nem vagy bárgyú – de amikor ott van a kereszt helye, akkor nem az ördög ellen harcolsz, hanem az Úr kezébe adod oda magad. (A kettő különbségére a Szent Szellem mindig elvezet. Kijelenti, megmutatja, tanácsol, és világossá teszi előtted.) 
c./ Van, amikor hangsúlyozottabban, s van, amikor gyengédebben látszik meg a kereszt az életedben, de mindig ott lesz. Lesz, amikor nagyon nehéz – de ha az Urat választod, mindig jó lesz a vége. A legvége teljesen biztosan. De addig is sok-sok áldással lesz szegélyezve ez az út. 
d./ Nagyon nehéz, amikor kevesektől látod, hogy végigjárják. Rossz, nagyon rossz érzés, amikor elveszíted a barátokat, akik korábban veled együtt a kereszt útját járták. Keskeny út, nem járják végig sokan. De az Úr ezt teszi oda minden tanítványa elé. Sokan, nagyon sokan kiszélesítik az utat maguknak. Az ördög teológusként lép fel, és megtanítja a „kedvezz magadnak teológiát”. Megtanítja az „ezt az Isten is megértheti” teológiát, és a „nézd csak meg, te is ilyen akarsz lenni” teológiát. A kereszt belül van, az Ige jelenti ki, és a Szent Szellem a szíved legmélyén. Egy alapelv, amit Isten nem vetett el, nem hagyott ki, nem spórol meg, hogy több követője legyen. Jellemformálás, felépítés, az ajándékozás útjának alapelve. Nem tud odaadni neked egy csomó dolgot, ha nem járod végig. Nem tudja megtanítani a legfontosabbakat, a kereszt nélkül. Önzéssel – meg nem halt óemberrel – nem sokáig tudsz eljutni. Bölcsebb, ha hallgatsz Rá, és engedsz Neki. 

4./ A kereszt a győzelem helye. Látszólag vereségé. De onnan jött minden győzelem. Élet helye. Látszólag halálé – és valóságosan is a halál helye volt – de mégis, onnan származott az élet, valamennyiünk javára. A befogadás, a befogadottság, a közösség helye – bár látszólag a magány helye volt, de mégis, itt mondta ki Isten az igent az egész emberiségre, az egész teremtett világra. A jövő helye – bár úgy tűnt, minden lezárul itt, mégis, innen indul ki az új emberiség, Isten fiainak országa jövője. A kincsek helye – bár a teljes szegénység látszott itt meg, mindentől megfosztották a Megváltót, mégis, innen jön minden gazdagság, a menny teljes áldása, amivel körülveszi az Úr az Övéit. A gazdagság helye – bár a Megváltó teljesen megszegényedett, vállalta a teljes kifosztást, innen árad a „minden a tiétek” áldás, ránk. Szóval: a kereszt Isten áldásának a helye. Bár az átok elhordozása történt meg itt, az Isten Fia átokká, és átkozottá lett, mégis, az áldás forrása itt van. Az összes bűn, a bűn minden következményének elhordozása, itt történt meg. Az Isten Fia senkivé, kicsinnyé, megvetetté lett, bűnné, akitől mindenki elfordul, még a menny is bezárul Előtte, és mégis, innen fakad a bűnbocsánat, az igazság, a megigazulás, a megszentelés, a helyreállítás. Innen fakad a fiúság, az Isten fiai dicsőségének szabadsága. Itt kezdődik az új teremtés. Ezért lett testté az Isten Fia, ezért jött el, hogy a kereszten az életét adhassa oda. Meg is tette, és ezt véglegesen tette meg. Visszavonás nélkül, kedvezmények nélkül, nem ideiglenesen és nem látszólagosan, hanem teljességgel és valóságosan. Úgy meghalt, hogy abból nem volt visszaút. Egyedül a feltámadás. De ez már egy másik történet. Itt lezárult az első teremtés. Teljességgel. Az ítéletet elhordozta – teljességgel. A halál beteljesedett. Az elszakadás teljessé lett. Csak a hit maradt. Az Isten Fiának hite. Amivel kimondta: „Elvégeztetett!” Végbement. Megvalósult. Az egész világ megváltása, a fizetség, a váltságdíj kifizetése: „végbement”. Lezárult az eljárás. Az ítéletet végrehajtották. Még egyszer senki nem követelheti a bűnök árát. Ki lett fizetve minden. Az egész Univerzum Teremtője az Ő tiszta életét odaadta teremtményeiért. A teljesen tiszta életét, teljesen letette, az egész teremtett világért, mert nem akart semmi mást, csak azt, hogy ami elszakítja őket a menny tisztaságától, az el legyen téve az útból. Kaput nyitott az életre. Kaput a tisztaságra. Kaput a megváltásra. Arra, hogy igénybe vehessék a győzelmet a bűn felett. Ezért jött, ezért adta oda magát, ezért tette le teljességgel az életét, ezért állt helyt, ezért végezte el a váltságdíj kifizetését, saját vérével, ezért tett mindent. Az Atya akaratából. És erre mondta ki: „Elvégeztetett!”. Megvalósult. Végbement. Maradék nélkül. Teljességgel. Ez volt a tény, amit kimondott. És hozzá a hit, amivel – a teljes elgyötörtség, a teljes elvetettség, megszégyenítés közepette, fizikai, lelki és szellemi szenvedés közepette – kimondta: „Atyám, a Te kezedbe teszem le az én lelkemet”. Más szóval: Hozzád jövök. Rád bízom magam. Bár minden úgy tűnik, mintha összeomlott volna, minden lezárult, teljes a magány – én tudom, hogy Te nem változtál. Nem vetsz ki, nem hagysz magamra. Te ugyanaz maradtál, és Benned bízom, teljességgel. Köszönöm. Ezt jelentette: „Atyám, a Te kezedbe teszem le az én lelkemet.”. 
A kereszt a hit helye. És a kereszt a hit győzelmének helye. A halál következett, de már el volt vetve az élet magva. És jött a feltámadás. Nem volt mese. Az ördög nem tarthatta vissza. Amiről nem tudott, amit nem is tudott elképzelni, jött a feltámadás. Valami olyan törvényszerűség szakadt rá a pokolra, a halál minden hatalmára, amiről neki fogalma sem volt. Ami csak ezen az úton jöhetett be a teremtett világba, az örökkévalóságnak a sötét oldalára. A menny győztes élete most itt, a sötétség világában is átható győzelmet szerzett. A bűn felett, és a halál felett, az elszakadás és az átok felett, a gyötörtetés, a szenvedés, a betegség, a nyomor, a kilátástalanság, a sötétség felett – teljes győzelemmel megjelent az élet. A jövő, a reménység, az erő, a bátor szabadítás. Az, amit az Úr Jézus Krisztus keresztje behozott. A kifizetett váltságdíj nyomán bejött az élet, a szabadság, a felszabadítás, bejött a helyreállítás, a megelevenítés, a gyógyítás, a felemelés, a megerősítés. Bejött a vigasztalás, a reménység, a jövő, bejött a felépítés, a meggazdagítás. Az Isten Fia életének minden csodálatos jellemzője. S most már úgy, hogy ez nincs távol tőled, hanem a tiéd lehet. A tiéd is lett, amikor befogadtad Őt. A tiéd, visszavonás nélkül. A tiéd, és élhetsz vele, mint örökségeddel. A tiéd, és aki ettől meg akar fosztani, azt visszatartja a kirablásodtól a hit, a menny közelsége, Isten országának ereje. Visszatartja a mennyei fegyverzet, a Szellem kardja, az Isten kimondott Igéje, visszatartja az imádság ereje, visszatartja az áldás, a könyörgés, a közbenjárás, amit mind, mind, a keresztről, a megváltásból nyertél el, mint ajándékot, lehetőséget és örökséget. A tiéd – a megváltás által. A kereszt útján. 
Ez a kereszt helye. Az áldás, a győzelem, a felszabadítás helye. Isten országa győzelmének helye. 

5./ A kereszt a mártírhalál útja is. Olyan keresztények, akik vállalták az Urat, vállalták, hogy Vele járnak, és az ördög olyan keresztút elé vitte őket, ahol vagy Jézust választják, hogy kitartanak mellette, de akkor meg kell halniuk (kínhalált kell szenvedniük, vagy megcsonkítják őket, vagy „csak vagyonukat” rabolják el tőlük, vagy családjuktól szakítják el őket), avagy megtagadják az Úr Jézust, mintha Ő nem halt volna meg értük, nem váltotta volna meg őket, nem adta volna nekik az új életet. 
Rettentő és ördögi a választás – de vannak, akiket az ördög ilyen helyzetbe sodor. És közben Istent vádolja: „hol van most a te ’istened’, akiben bízol, miért nem tart meg téged, miért enged szenvedni téged, miért nézi el, hogy szeretteidet kiirtják?”. 
Ez is a kereszt útja. 2000 év során megszámlálhatatlan sokaság gyűlt már össze a mennyben, akik Jézusért szenvedtek, akiket Jézusért öltek meg. Ezekben az években, amikben most élünk, legkevesebb 200.000 keresztényt ölnek meg csupán azért, mert keresztény, szerte a világon. S ezeken túl vannak még azok, akiket elüldöznek lakhelyükről, vagy szenvedést okoznak nekik, vagyonuktól fosztják meg őket, egészségüktől, testi épségüktől, családjuktól – pusztán azért, mert Jézust Krisztust dicsőítik, mint Istent, és nem tagadják meg Őt. 
Ez a kereszt útja. Ez is a kereszt útja. Istennek legyen dicsőség a hűségesekért, azokért, akik ennyire szeretik Őt. És legyen áldás Uram, a Te munkádon, hogy minden helyen kizsendüljön a magvetés, és térjenek meg az üldözők, a közömbösök, és mindazok, akik hasznot húztak ebből az üldözésből. Ámen.

2014. május 23., péntek

Bőséges áldás!

Kenneth Copeland: Bőséges áldás!
Mennyi áldást kapsz Isten Igéjéből? Ez attól függ, hogy mennyit vársz. Amikor Isten az áldást méri neked, a te mércéd szerint teszi azt, nem az Övé szerint. Ez mindig így működik. Vegyük például azt, hogy két ember hallgatja az Igét a gyógyulásról. Az egyik hittel "méri" azt. "Dicsőség Istennek, Jézus sebeiben meggyógyultam! Teljes szívből hiszem, és egészen addig kitartok ebben, amíg meg nem kapom a gyógyulásomat." A másik ember kételkedéssel méri a hallott Igét. "Nem érdekel, milyen igeversekkel jön ez a prédikátor. Egyszerűen nem bízom ebben az emberben. Adok egy esélyt ennek a gyógyulás-dolognak, de nem hiszem, hogy bármi is történni fog." Mindkét ember pontosan azt kapja, amit várt. Isten olyan mércével fog mérni nekik, amivel ők mérték az Igét. Az egyik ember meggyógyul… a másik nem. Figyelmeztetlek azonban, hogy néha nehéz hittel mérni az Igét. Évekkel ezelőtt, amikor Glória először olvasta azt az igét, hogy "senkinek semmivel ne tartozzatok," kísértést érzett arra, hogy inkább átoknak értékelje, mint áldásnak. Egy szörnyű állapotban lévő, kis házban éltünk akkor, és Glória jobban szeretett volna egy újat, mint bármi mást. Hogyan fogunk valaha is rendes házat venni kölcsön nélkül? Lehetetlennek tűnt a dolog. Úgy tűnt, ez az ige egyet jelentett azzal, hogy "Glória, neked nem lesz új házad." De ő visszautasította, hogy ezt az igeverset így mérje. Torkon ragadta az ördögöt, és azt mondta: "Na idefigyelj, nem fogsz engem lebeszélni az új házamról!" Aztán elkezdte a hitét gyakorolni abban, hogy Isten valamilyen módon ad neki egy házat adósságtól mentesen. Így is lett! Ha bőséges áldást szeretnél, akkor kezdd el te is ilyen bőségesen mérni az Igét! Tegyél egy nagy adag hitet Isten kezébe, és Ő túláradóan fogja mérni neked az áldást! "És mondja nekik: Megjegyezzétek, amit hallotok: Amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek nektek." (Márk 4,24) Ámen!

„Az az én parancsom,

   Jézus  így  tanított  az  utolsó  vacsorán:  „Az  az  én  parancsom,  hogy
   szeressétek egymást,  amint  én  szerettelek  titeket!  Nagyobb  szeretete
   senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti  barátaim
   vagytok, ha  megteszitek, amit  parancsolok nektek.  Nem mondalak  titeket
   többé szolgának, mert  a szolga nem  tudja, mit tesz  az ura.  Barátaimnak
   mondalak benneteket, mert mindazt,  amit hallottam Atyámtól, tudtul  adtam
   nektek. Nem ti választottatok engem,  hanem én választottalak titeket;  és
   arra  rendeltelek,  hogy  elmenjetek  és  gyümölcsöt  hozzatok:  maradandó
   gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától  az én nevemben, megadja nektek.  Azt
   parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!”
   Jn 15,12-17

   Elmélkedés:

   Mai  szentírási  szakaszunk  leírása  szerint  az  utolsó  vacsorán  Jézus
   parancsba adta tanítványainak a szeretet gyakorlását. Ez a parancs azonban
   nem csak  az egykori  apostoloknak szólt,  hanem mindazoknak,  akik az  Úr
   követői, tehát nekünk is. Sokan megfogalmazták már ezzel kapcsolatban  azt
   az ellenvetést, hogy  miért parancsolja  meg Jézus a  szeretetet. Vagy  él
   valakiben a szeretet vagy nem, de parancsszóra aligha képes bárki szeretni
   embertársát. A szeretettel kapcsolatban  azonban észre kell vennünk,  hogy
   nem  egyszerűen  egy  kívülről  jövő,  tőlünk,  emberi  létünktől   idegen
   parancsról  van  szó,  hanem  jóval  többről.  Aki  már  legalább  egyszer
   megtapasztalta életében  Isten  szeretetét,  az  belső  ösztönzést,  belső
   késztetést érzett  arra, hogy  a szeretetet  tovább kell  adnia. Mintha  a
   lelkünk mélyéről  is azt  parancsolná  valami nekünk,  hogy osszuk  meg  a
   szeretetet.
   Isten és az ember közti szeretetkapcsolatot Jézus barátságnak nevezi.  „Ti
   barátaim vagytok” (Jn  15,14) – mondja  az evangélium szerint.  Ő tehát  a
   velünk való barátságra  törekszik. Vajon  én is akarom  ezt a  barátságot?
   Komolyan veszem  az  Úr  barátságát?  A barátság  nem  a  személyek  közti
   látszatkapcsolat, s nem  is egy érdekkapcsolat  abban az értelemben,  hogy
   mindenki a  maga érdekét  keresi  a barátságban.  Az igazi  barát  önmagát
   osztja meg a  másikkal és  részesedik barátjának  örömeiben és  gondjaiban
   egyaránt. Krisztussal  való  barátságunk  a  szeretet  gyakorlására  indít
   minket.

2014. május 21., szerda

Én vagyok az igazi

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak:   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.
   Jn 15,1-8

   Elmélkedés:

   A gyerekek  nem  értik,  hogy  miért kell  a  gyümölcsfákat  és  a  szőlőt
   olyannyira visszametszeni, hogy szinte alig  marad valami az ágakból.  Azt
   gondolják, hogy  ezzel  teljesen tönkreteszik  a  fákat. A  metszés  utáni
   hetekben és hónapokban, amikor jön a tavasz, csodálkozva szemlélik, miként
   hajt új ágat  a fa  vagy a  szőlő. Később talán  azt is  megértik, hogy  a
   fájdalmasnak tűnő metszés nélkül legfeljebb terméketlen bozót nőne.
   Jézus arról  tanít  a  mai  evangéliumban, hogy  az  Atya  megtisztítja  a
   szőlővesszőket, hogy még többet  teremjenek. A Krisztushoz  kapcsolódásnak
   arra a fontos mozzanatára  utalhat ez a kifejezés,  hogy az irgalmas  Atya
   időnként  megtisztítja  lelkünket,   eltörli  bűneinket,   hogy  azok   ne
   akadályozzanak a továbbiakban minket a lelki gyümölcsök meghozatalában. Ha
   nem engednénk, ha nem kérnénk ezt Istentől, lelkünk hamar sötét dzsungellé
   válna.  Sokszor  mégis   fájdalmasnak  és   kellemetlennek  tartjuk   ezt.
   Nehezünkre esik bemenni a gyóntatószékbe, s engedni, hogy az Atya lemetsze
   rólunk a  bűnök vadhajtásait.  De  csak így  szabadulhatunk meg  tőlük.  A
   bűnbocsánat által  új teremtménnyé,  új  emberré válunk,  olyanokká,  akik
   mindent megteszünk  a Krisztussal  való  egyre tökéletesebb  lelki  egység
   érdekében. Engedjük, hogy az isteni szeretet, jóság újra és újra  átjárjon
   minket! Engedjük, hogy Isten irgalma új erővel töltsön el minket!, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.
   Jn 15,1-8

   Elmélkedés:

   A gyerekek  nem  értik,  hogy  miért kell  a  gyümölcsfákat  és  a  szőlőt
   olyannyira visszametszeni, hogy szinte alig  marad valami az ágakból.  Azt
   gondolják, hogy  ezzel  teljesen tönkreteszik  a  fákat. A  metszés  utáni
   hetekben és hónapokban, amikor jön a tavasz, csodálkozva szemlélik, miként
   hajt új ágat  a fa  vagy a  szőlő. Később talán  azt is  megértik, hogy  a
   fájdalmasnak tűnő metszés nélkül legfeljebb terméketlen bozót nőne.
   Jézus arról  tanít  a  mai  evangéliumban, hogy  az  Atya  megtisztítja  a
   szőlővesszőket, hogy még többet  teremjenek. A Krisztushoz  kapcsolódásnak
   arra a fontos mozzanatára  utalhat ez a kifejezés,  hogy az irgalmas  Atya
   időnként  megtisztítja  lelkünket,   eltörli  bűneinket,   hogy  azok   ne
   akadályozzanak a továbbiakban minket a lelki gyümölcsök meghozatalában. Ha
   nem engednénk, ha nem kérnénk ezt Istentől, lelkünk hamar sötét dzsungellé
   válna.  Sokszor  mégis   fájdalmasnak  és   kellemetlennek  tartjuk   ezt.
   Nehezünkre esik bemenni a gyóntatószékbe, s engedni, hogy az Atya lemetsze
   rólunk a  bűnök vadhajtásait.  De  csak így  szabadulhatunk meg  tőlük.  A
   bűnbocsánat által  új teremtménnyé,  új  emberré válunk,  olyanokká,  akik
   mindent megteszünk  a Krisztussal  való  egyre tökéletesebb  lelki  egység
   érdekében. Engedjük, hogy az isteni szeretet, jóság újra és újra  átjárjon
   minket! Engedjük, hogy Isten irgalma új erővel töltsön el minket!