2014. június 26., csütörtök

Jézus így fejezte be a hegyi beszédet:

   Abban az  időben  Jézus  így  fejezte be  a  hegyi  beszédet:  „A  mennyek
   országába nem jut be mindenki, aki azt mondja nekem: Uram! Uram! Csak  az,
   aki mennyei  Atyám akaratát  cselekszi. Azon  a napon  sokan mondják  majd
   nekem: Uram, Uram! Hát nem a  te nevedben prófétáltunk? Nem a te  nevedben
   űztük ki az ördögöket? Nem a te nevedben tettünk annyi csodát?
   Én akkor  kijelentem  majd nekik,  hogy  nem ismertelek  soha  benneteket.
   Távozzatok színem  elől, ti,  gonosztevők! Mert  mindaz, aki  meghallgatja
   szavaimat és szerintük cselekszik, ahhoz az okos emberhez hasonlít, aki  a
   házát sziklára építette. Szakadt a zápor,  ömlött az ár, süvített a  szél,
   és nekizúdult a  háznak, de az  nem dőlt össze,  mert sziklára épült.  Aki
   viszont hallgatja  szavaimat,  de  nem  követi  azokat,  ahhoz  az  ostoba
   emberhez hasonlít, aki a házát  homokra építette. Szakadt a zápor,  ömlött
   az ár,  süvített  a szél,  nekizúdult  a  háznak; az  összedőlt,  és  nagy
   romhalmaz  lett  belőle.”  Ezzel  Jézus  befejezte  a  hegyi  beszédet.  A
   népsokaság elragadtatással hallgatta tanítását,  mert úgy tanította  őket,
   mint akinek hatalma van, nem pedig úgy, mint az ő írástudóik.
   Mt 7,21-29

   Elmélkedés:

   A kifejezés köznapi értelmében Jézus nem  volt a szavak embere. Értett  az
   emberek nyelvén,  beszédeinek volt  mondanivalója, közérthetően  adta  elő
   tanítását, mindig  az igazságot  hirdette, oly  megragadóan beszélt,  hogy
   tanítása miatt  nagy tömegek  hallgatták őt,  de mégsem  mondhatjuk,  hogy
   csupán a szavak embere volt. Sokkal  inkább volt a tettek embere.  Szavai,
   tanítása mögött  megérezték hallgatói  a rendkívüli  isteni erőt,  de  még
   inkább megtapasztalták cselekedeteiben. Tőlünk,  követőitől is azt  várja,
   hogy  ne  csupán  szavainkkal  valljuk  meg  szeretetünket  iránta,  hanem
   bizonyítsuk  is  cselekedeteinkkel.  Azt  kéri,  hogy  ne  csak  elhiggyük
   üdvösségre vezető tanítását, hanem valósítsuk is meg azt életünkkel.
   Ennek szemléltetésére  mondja  el a  homokra  és a  sziklára  épített  ház
   esetét. A  példabeszéd  azt  a  kérdést veti  fel,  hogy  ki  Jézus  igazi
   tanítványa. A tanítványi élet, a krisztusi élet egyik eleme a hit. Jézus a
   követésére hívja meg az embereket, de  ez lehetetlen, ha valaki nem  bízza
   rá életét, nem hisz őbenne. Emellett  cselekedetekre indít a hit. Az  okos
   és bölcs ember  tehát hittel  hallgatja Jézus  szavait és  az iránta  való
   szeretetből a hallottak szerint él és cselekszik. A keresztény ember élete
   éppen ezért a  hit és  a szeretet  mindennapi megvalósítására,  megélésére
   irányul.
   Hogyan hallgatom Jézus szavát? Megvalósítom-e a hallottakat? Milyen hatást
   gyakorol rám és mire indít Jézus szava?

2014. június 25., szerda

A PÉNZ

A PÉNZ
Isten anyagi eszközöket is bíz az emberre. A gazdagság megszerzéséhez is ad képességet. Az ég harmatával öntözi a földet, és hűs esőt záporoz reá. Adja a napfényt, amely felmelegíti a földet, és életre kelti a természetet. Előcsalja a virágokat és a termést, és azt kívánja, hogy adjunk vissza neki valamit abból, ami az övé.
Isten nem azért ad pénzt, hogy magunknak szerezzünk vele megbecsülést és dicsőséget, hanem hogy hűséges sáfárokként Isten felmagasztalására és megdicsőítésére használjuk fel. Egyesek azt gondolják, hogy anyagi javaiknak csak egy része az Úré. Miután ezt az egy részt félretették vallási és jótékony célokra, a maradékot sajátjuknak tartják, amelyet felhasználhatnak úgy, ahogy nekik tetszik. Nincs igazuk. Minden, amink van, az Úré, és számot kell adnunk neki arról, hogy miként használtuk fel. Minden egyes fillér felhasználása tanúsítja, hogy szeretjük-e Istent mindenek felett és felebarátainkat, mint magunkat, vagy nem.
A pénznek nagy értéke van, mert sok jót lehet vele tenni. Isten gyermekeinek kezében a pénz táplálék az éhezőnek, ital a szomjazónak és ruha a mezítelennek; eszköz az elnyomottak megvédésére és a betegek gyógyítására. De a pénz csak akkor ér többet a homoknál, ha életszükségletek megteremtésére, mások áldására és Krisztus ügye előbbrevitelére használjuk fel.
A felhalmozott vagyon nemcsak haszontalan dolog, de átok is; a lélek számára állított csapda, amely kiöli az emberből a mennyei kincsekhez való ragaszkodást. Az ilyen vagyon az, amely felhasználatlan talentumokról és elmulasztott alkalmakról tanúskodik majd az ítélet napján, és elmarasztalja tulajdonosát. A Szentírás ezt mondja: Nosza immár ti gazdagok, sírjatok, jajgatván a ti nyomorúságaitok miatt, amelyek elkövetkeznek reátok. Gazdagságotok megrothadt, és a ruháitokat moly ette meg; aranyotokat és ezüstötöket rozsda fogta meg, és azok rozsdája bizonyság ellenetek, és megemészti a ti
testeteket, mint a tűz. Kincset gyűjtöttetek az utolsó napokban! Ímé a ti mezőiteket learató munkások bére, amit ti elfogtatok, kiált. És az aratók kiáltásai eljutottak a Seregek Urának füleihez (Jak 5 :1-4).
Krisztus nem hagy jóvá semmiféle pazarlást vagy meggondolatlan pénzkiadást. Tanítványaihoz intézett - szedjétek össze a megmaradt darabokat, hogy semmi el ne vesszen (Jn 6 :12) - szavaival minden követőjét takarékosságra oktatja. Akik felismerik, hogy a pénz Istentől kapott talentum, azok beosztással fognak élni vele. Érzik: kötelességük takarékoskodni, hogy adakozhassanak.
Minél többet költünk hivalkodásra és vágyaink kielégítésére, annál kevesebb marad az éhezők táplálására és a mezítelenek felruházására. Minden fillérrel, amelyet fölöslegesen adunk ki, megfosztjuk magunkat a jó cselekedetek egy-egy drága lehetőségétől. Ugyanakkor Istent is megraboljuk attól a tisztelettől, amely a reánk bízott talentumok kamatoztatásával Öt dicsőítené.

2014. június 20., péntek

Bocsásd meg a mi vétkeinket!

Bocsásd meg a mi vétkeinket!
Azokban a napokban, abban az időben - így szól az Úr - keresni fogják Izráel bűnét, de nem lesz, és Júda vétkeit, de nem fogják találni, mert megbocsátok azoknak, akiket meghagyok. (Jer 50,20)
Lehet-e bűnt nem találni? Isten jól látja a tévelygő utakat, a hűtlen szíveket, népe gyarlóságát, mégis Jeremiás által olyan napokról szól, amikor nem találnak bűnt és vétket Izráelben és Júdában. A kiválasztott, de esendő nép, büszkén megállhat, és győzedelmesen indulhat útjára. Mert megbocsátok azoknak, akiket meghagyok - szól az Úr. Így válhat a méltatlan nép erőssé. Kegyelemből tartattak meg azok, akiket meghagyott az Úr. Megpróbálta őket Isten, de meg is bocsátott, megmutatta hatalmát, de szeretetét is.
Isten mai népe is hűtlen és méltatlan. A teremtett világ sóvárogva várja Isten Fiainak megjelenését. (Róm 8,19) Ahogy akkor Izráel volt hivatott, hogy hirdesse Isten dicsőségét, ma a keresztényekre van bízva ez a szolgálat, akik Jézus Krisztus által Isten fiaivá váltak. Mégis milyen sokszor vagyunk gyarló eszközei az Úrnak. Ő mégis kegyelemmel fordul felénk, és feladatot bíz ránk. A tanítványok csüggedt, elesett csapata is megbízatást kapott. Ehhez Isten megbocsátó szeretete kellett és a Szentlélek ereje, akinek segítségével elindultak, hogy nyíltan szólják Isten örömhírét. Ő tett alkalmassá minket. hogy az Újszövetség szolgái legyünk. (2Kor 3,6) Alkalmasságunk tehát Istentől van, aki küld, hogy hirdessük az ő dicsőséges szeretetét, hogy győztes utakon járhassunk. Kérjük Isten Szentlelkét, aki megmutatja nekünk a helyes utat!
Aki boldogságát más úton keresi, mint amelyikre Isten hívta, annak számára már itt a földön tövis és bojtorján terem. Csalódása nagyon szomorú lesz.

2014. június 14., szombat

Üzenet

Szeretteim! Én, vezetlek titeket.
Minden helyzetben megmutatom, hogy mit kell cselekednetek.
Ne féljetek. Ha nem is láttok engem, akkor is ott vagyok.
Veletek vagyok a világ végezetéig.
Felkészítelek a harcra benneteket. Abszolút győzelemre.
Sok fát ki fogok vágni, évek óta öntözöm, táplálom, metszem,
semmit nem ér nekik, nem figyelnek rám.
Kiváltképpen való, gyönyörű gyümölcsökkel teljes fáknak terveztem őket.
Én mindent megtettem azért, hogy ez így legyen.
Nézem, nézem a fáimat, de nincs rajtuk semmi.
Élvezik az áldásaimat, az élő vizet, a napfényt, a megfelelő körülményt,
Amit biztosítottam a számukra. Szépek, kövérek a szemnek tetszőek,
de gyümölcstelenek.
Egyetlen embernek sem engedem meg, hogy a saját erejéből tudjon gyümölcsöt teremni.
Sok mindent tesznek, de az erőlködéseikkel az Én dicsőségemet csorbítják.
Ami az enyém az, az enyém, azt másnak nem adom.
Fejszémet az ilyen fák gyökerére vetem és újakat ültetek a helyükbe, akik
bőséges termésre alkalmasak, ontják magukból az áldást, amit tőlem vettek.
A terméktelenek magukban bíznak, a termőek bennem.
Hagyjad rám magad és elvégzem, hogy sok gyümölcsöt teremj!
Képzeljétek el, ha a gyümölcsfa ugrálna a kertben, hogy teremni akarok, teremni akarok.
Rossz magból rossz fa nő, ehetetlen gyümölccsel, vagy terméktelen.
A jó magból teremhet jó gyümölcs.
Vigyázzatok és imádkozzatok, engedjétek át az életeteket nekem, hogy teljesen
átformálhassam, megtisztítsam, beoltsam, termővé tegyem.

Szeretlek benneteket.

Napi Gondolat.

Napi Gondolat.
Ésaiás 43:2-3 ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel téged. Mert én vagyok az Úr, a te Istened, Izráelnek Szentje, a te megtartód.
Gyakran idézzük a fenti igerészt, a kísértés idején, amikor nem úgy mennek a dolgaink ahogy szeretnénk.mert Isten azt ígéri hogy velünk lesz a szükség idején.
A kérdés az hogy miért járunk a tűzben? Ha már elfogadtuk Isten kinyújtott kezét, ha minden döntésünk előtt megkeressük Őt, tanácsot kérünk Tőle, akkor HIT által úgy a tűz, mint a víz áradat távol marad tőlünk, ezt ígéri a Megtartó Isten.
De mi a helyzet a szeretteinkkel, barátainkkal, ismerőseinkkel, mindazokkal akik még NEM találták meg a kimenekedés útját, a Golgotai Kereszt valóságát?
Akik életében a pusztító még szabadon garázdálkodhat.
Bizony vissza kell mennünk értük, be kell mennünk a lángok közé, hogy megmutassuk a kimenekedés útját.
Amikor egy tűzoltó kimenekít valakit a lángok közül, hatalmas tapsvihar fogadja, hősként ünneplik.
Képzeld el mekkora ujjongás lehet a mennyben amikor te is összeszeded minden bátorságod, bemész a tűz kellős közepében és kimenekíted embertársad.
A Jézus nevében!

2014. június 13., péntek

A szeretet fokozatai:

Szeressétek egymást
Jn 15.12-17
Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket. Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért. Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok. Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt. Akkor mindent megad nektek az Atya, amit a nevemben kértek tõle.
A szeretet fokozatai:
A kommunikáció
Ha a feleség haragszik férjére, akkor napokig duzzog, hallgat és mosolyszünet van. Ha a szomszéd megharagszik, akkor másnap már nem köszön. Ha más a politikai nézeted, polgártársad többé nem áll szóba veled... Egyszerűen kitörül mobilja névsorából.
A szeretet visszaállításának az elsõ fokozata a párbeszéd elkezdése, a kommunikáció. Az Úr Jézus úgy szeretett minket, hogy mindent elmondott nekünk, amit az Atyától hallott:
Jn 15:15 Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek.
Az egyetértés
A kommunikáció, a beszélgetés, vélemények kifejezésére ad lehetõséget. Errõl a pontról lehet továbblépni az egyetértés által. Ha a beszélgetésbõl nem születik egyetértés, akkor a beszélgetés meddõ marad. Egymás mellett való elbeszélés és süketek párbeszédje marad. De ha csak két ember is, teljesen egyetért egy dologban, akkor a mennyei Atya megadja azt nekik.
Mt 18.19 Azt is mondom nektek: Ha ketten közületek valamiben egyetértenek a földön, és úgy kérik, megkapják mennyei Atyámtól.
A közösség
A beszégetés és az egyetértés öröme közösségi élethez, közösködéshez vezet. A szomszédasszonyok elõbb együtt kávéznak, majd együtt főznek, majd kölcsönkérik egymás edényeit, konyhaeszközeit. A komák egymásnak segítenek, egymás szekerét, ekéjét, vagy lovait használják. Ennek a következménye a kölcsönös tisztelet. Ha megszegik a kölcsönös tiszteletet, akkor megromlik az egyetértés és minden visszaesik a bizalmatlanságba.
Ahol közösség jön létre Jézus nevében, ott Ő megjelenik valóságosan:
Mt 18,20 - Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük.
A türelem
A közösség hétköznapjai szükségképpen hoznak nehézségeket az együttélésben, mert az ember gyarló és egymás természeti hibáit el kell viselni türelemmel. Ha ez nem fejlõdik ki, a közösséget elkerülhetetlenül viszályok dúlják fel.
Ef 4.32 Inkább legyetek egymás iránt jóindulatúak, könyörületesek, és bocsássatok meg egymásnak, amint Isten is megbocsátott nektek Krisztusban.
Az õszinteség
A türelem után az õszinteség a legfontosabb. A képmutatás, az álnokság és a csúsztatás, elõbb-utóbb megrontja a kapcsolatokat. Legfeljebb érdekkapcsolatok lehetnek, de semmi esetre sem lesz ott már szeretetkapcsolat.
Róm 12.9 Szeressetek tettetés nélkül, irtózzatok a rossztól, ragaszkodjatok a jóhoz.
Kol 3.9 Ne hazudjatok egymásnak. Vessétek le a régi embert szokásaival együtt...
Az engedelmesség
Az engedelemességbõl fakadó szolgálat a legkedvesebb Istennek és a leghitelesebb az emberek elõtt. Az önkezdeményezésekbõl fakadó szolgálatok bármennyire dicséretesek is, bármekkora áldozatokkal is járnak, mégis az önfejüség és a dicsőségvágy veszélyét hordozzák magukban.
Zsid 13.17 Engedelmeskedjetek elöljáróitoknak, kövessétek õket, mert õk vigyáznak rátok, abban a tudatban, hogy számot adnak lelketekrõl. Bárcsak örömmel tehetnék, nem sóhajtozva, mert hisz az nem válnék javatokra.
Ef 5.21 Legyetek egymásnak alárendeltjei Krisztus iránti tiszteletbõl.
Az állhatatosság
Nem elég egy ideig türelmesnek lenni testvérünkhöz, hanem hosszútávon is fel kell vállalni õt, az õ rossz természetével együtt. Ha ezt nem tudom felvállalni, akkor elõbb-utóbb felbomlik a közösség.
Ef. 4:2-3 Viseljétek el egymást szeretettel. Törekedjetek rá, hogy a béke kötelékével fenntartsátok a lelki egységet.
Mt 11.29 Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tõlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívû, s megtaláljátok lelketek nyugalmát. Az én igám édes, és az én terhem könnyû.
Az önfeláldozás
A kereszthordozás, a teher tudatos vállalása, bizonyos formában, az emberi élet feláldozása. Ez esetenként változik és eljuthat akár fehér mártíromságig is.
Jn 15:13 Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért.
Mt 10,39 - Aki meg akarja találni életét, elveszíti, aki azonban elveszíti értem életét, az megtalálja.

Te rendeléseid

Zsolt 119,112.
Az én szívem hajlik a
Te rendeléseid teljesítésére mindenkor és mindvégig.
1./ Amikor újjászülettél, egy „új szívet” kaptál. Egy új szívet, új életet, ami valójában Jézus Krisztus élete benned. Amikor befogadtad Őt, hatalmat adott neked arra, hogy Isten gyermeke lehessél. (Jn 1,12-13.) Isten gyermeke, fia, aki Hozzá tartozik, az Ő országához, az Ő családjához. Akinek Édesapja a mennyben van, és aki Édesapjához kapcsolódik teljes szeretettel, teljes elkötelezettséggel, teljes függéssel – akarja, hogy amit Ő gondol, az valósuljon meg. Ez az újjászületett életed – a szellemed (pneuma – Róma 8,2.5-9. és Gal 5,16-18.) – mindig a mennyhez fog kapcsolódni. Onnan kapta az életét, olyan a természete – igazságban és valóságos szentségben született (Ef 4,24.) – soha nem fog megváltozni. (1Pét 1,23-2,2.)
Ott lakik benned, ez az új életed, az új természeted, s ez az új élet, MINDIG az Úr Jézus útjait fogja választani. Oda fog hajlani.
Az új emberednek vannak segítői is.
a./ Isten Szent Igéje. Amikor olvasod, megolvad a szíved, érzed az indítást, mit kell tenned, és jön, máris felfakad belőled az imádság. Az Ige megerősít a jóban. Megnyer a jóra, rávesz arra, hogy hűséges maradj, rávesz arra, hogy szorosan hozzákapaszkodj a Megváltódhoz. Az Ő szava. Indul rá a szíved. Hajlik felé.
b./ Isten Szent Szelleme. Amikor imádkozol, új embered, mintha egy nagy lélegzetet venne. Amikor belépsz a gyülekezetbe, ahogy átjár a dicsőítésben az Úr közelsége, mintha megfürödnél. A nyelveken való imádkozás – építi, egyre építi ezt a belső embert. A Szent Szellem akarja, hogy erősödjön, épüljön, és felszabaduljon arra, hogy a menny szavát cselekedd.
c./ Elméd megújulóban. A régi gondolkodásmódtól folyamatosan változik, az új alapot vesz benne, ahogy az Ige megújítja, és ahogy az Úr át meg átvisz téged életed helyzetein, és mutatja, értékeli számodra, milyennek látja Ő, hogyan állj hozzá te. Ahogy egy-egy bukás, kudarc után bocsánatot kérsz, a bölcsességben is növekszel. Ez a megújult (megújulóban levő) elme, új gondolkodásmód benned. Istentől van. Segítségére van új emberednek, hogy azt tedd, amit helyesnek látsz, amire a menny indít téged. Ott van benn, ott dolgozik, az új ember, az új élet, és hozzákapcsolódik a megújult gondolkodásmód is.
d./ A gyülekezet – a testvérek – azért vannak, hogy te erős légy, és a jót válaszd. Azért, hogy megerősítsenek, biztassanak, a jó irányba ösztönözzenek téged. Imádkoznak érted, és veled, megosztják a megértett igéket, az igehirdetésben meghallod Isten élő szavát. Ezért adta a gyülekezetet az Úr. Mintát látsz, amit követni tudsz – persze, nem tökéletes.
Lehet, hogy nem tökéletes, mint egész, és nem tökéletes tagjaiban sem. Csupa olyan emberből áll, mint te is vagy, akikben ott van Isten Szent Szelleme, újjászülettek, új emberük erősödőben, épülőben van, gondolkodásmódjuk (elméjük) megújulóban, de még azért vannak területek, amik nem bölcsességről beszélnek, és vannak területek, amikben folyamatosan változni kell. Mint egésznek – gyülekezetnek – is, és benne egyenként, mindenkinek, mint egyes keresztényeknek is.
Azonban mindezzel együtt: gyülekezet, Krisztus Teste, aki azért van ott, hogy Isten minden akaratát megvalósítsa, az „igazság oszlopa és erőssége” legyen a világban, és a te életedben is.
Ezek ott állnak a te oldaladon. Mondjuk így, az új embered oldalán. Azért, hogy megtedd, amire az Úr indít, amire amúgy hajlik a szíved, amit ugyanakkor a legbölcsebb, ha megteszel, saját életed és környezeted szempontjából is – így lesz mindenki boldog.
Ez volt tehát az „új ember”, az újjászületett élet, benned, az Úr Jézustól.
2./ Amivel addig éltél, ameddig újjá nem születtél, a „régi élet szerint való óemberré” lett (miután megszületett benned az új ember). Ameddig nem születtél újonnan, nem engedtél Istennek. Illetve volt benned vágyakozás Isten szeretete, jósága után, néha, vagy többször is, (van, aki egészen sokszor is), engedtél a jóságosságnak, irgalmasságnak, és annak a békességnek, amit éreztél, hogy jó lenne követni (ki-ki a saját életében erre vissza tud emlékezni, a legtöbb emberben megtérése előtt is, volt jóra való vágyakozás), de mégis, „ellenségeskedésben voltál” a mennyel szemben. Nem engedtél Istennek, mert nem is tehetted, a régi természet – a lázadás, a bűn hatalma – miatt.
Most, miután újjászülettél, ez a „régi természet”, ez az „óember”, nem tűnt el, nem „tért meg”, nem változott meg, csak egyszerűen hallgat, vagy bentről fejti ki hatását. Valójában rajtad áll, mi lesz a sorsa. Megfeszíted-e indulataival és kívánságaival együtt, eltemeted-e Jézus Krisztus halálával együtt, a sírba (vízkeresztség – Róma 6,3-14. ill. a Gal 5,24-26: itt a „hústest” ugyanarról beszél, a régi természetről, az „óemberről”.) – vagy engeded élni, dolgozni, ellene tenni Isten akaratának. (Gal 5,13-18.)
Egy biztos, hogy ez az óember egyáltalán NEM FOG HAJLANI az Úr Jézus útmutatásaira, indíttatásaira. Sőt, ellene fog mondani benned, mindent meg akar majd tenni annak érdekében, hogy te ne engedj a menny szavának.
Rávesz – ha tud – hogy ne olvasd az Igét. El akar szakítani a menny forrásaitól.
Ne imádkozz. „Te nem tudsz imádkozni… az most ’képmutatás’ lenne tőled… mindenki megértheti, nem tudsz, egyszerűen nem tudsz… nincs hozzá hangulatod… nem lenne őszinte… hagyjanak békén vele… stb.”.
Ki akarja zárni a menny indíttatásait – „ne menj gyülibe”. „Neked ne akarják megmondani, hogy mit kell tenned… a múltkor is olyan meleg volt benn… alig lehet kibírni… tömeg van… olyan kevesen vannak, innen mindenki elmegy, minek jársz te oda… nézz körül, hát a ’normális’ ismerőseid közül ki jár gyülibe… ki fogsz lógni… lenéznek majd… átmossák az agyad… majd ősszel… majd ha letetted a vizsgáidat… most, ezen a hét végén ne… olyan jó munkalehetőségek, annyit kereshetnél csak ezen a két napon… most ne… majd… stb.”. Ellene akar hangolni annak, amit Jézus mond. Pont, hogy NEM hajlik arra, amit az Úr akar a szívedbe tenni.
És sajnos, vannak segítői is.
a./ A régi természet mellett ott áll a „világ” a maga gondolkodásmódjával, hatásaival. Az emberek, a helyzetek, az intézmények, a törvényszerűségek, körülötted, minden hatásukkal együtt. Filmkultúra, reklámvilág, hangok, arckifejezések, testtartások, minták, szokások, „kultúra”, vélemények, vonzás, és elvárás-rendszer, előítéletek, hangulati hatások. Minden, minden, ami között élsz, amivel eddig együtt futottál – sodródtál – vagy éppen küzdöttél ellene, hogy „teljesen” ne légy olyan, mint „azok”, de most, miután újjászülettél, mintha a legnagyobb sötétségben gyulladt volna ki a fény. (Ef 2,1-3.) Mindenki téged néz. Mindenki rólad beszél. „Kilógsz”, különbözöl tőlük – s mit tegyél, nem akarod, hogy mindenki elítéljen, vagy kigúnyoljon… a késztetése nagyon erős. És soha nem fog Isten indíttatásaira hajlani.
b./ Ott van ezen felül a bűn hatalma. A „test”, (hústest – szarksz – ahogy a görög mondja) a maga erőteljes indíttatásaival, kényszerítő „ösztön-erejével”, kívánságaival és gondolkodásmódjával együtt. A bűn a „testet” használja fel – és itt ne pusztán a fizikai testedre gondolj (ahogy évszázadokon keresztül a testük ellen harcoltak a szerzetesek, akár korbácsolással is, sanyargatással is – az Úr Jézustól nem láttál ilyet, és nem hallottál ilyet), hanem valahol ott, belül, hat rád egy régi erő, egy régi kényszerítés, egy régi indítékrendszer. Régi motiváció. Harci terület ez is. ellene mondasz, megfeszíted, „megöldöklöd” (Róma 8,13.) – újra és újra. (Valójában, ha Te az Úr Jézus Krisztushoz tartozol, kikerültél a bűn hatalma alól, a bűn és halál törvényétől megszabadított téged az Úr. Róma 8,2. De azért még mindennel megpróbálkozik. Letagadja a tényeket, úgy csinál, mintha joga lenne, és ha táptalajt kap – meg nem bánt bűn, meg nem bocsátás, sértettség, keserűség – akkor felnövekszik, megerősödik, és olyanná lesz, mintha soha nem lett volna megfeszítve.)
c./ A harmadik segítő a régi természet mellett: az ördög munkája. Gonosz szellemek kísértései, fenyegetései (megfélemlítései), hazugságai, hamis tanításai, álcázott ideológiái, olyan céllal mindig, hogy elhúzzanak attól, amire az Úr téged indít.
De a Szent Szellem leleplezi – ha figyelsz Rá – és az Isten Igéje fegyvert ad a kezedbe (szájadba), ha olvasod, és imádkozod az Igét. Ellene állsz az ördögnek, és elfut tőled. Kígyókon és skorpiókon taposol, és az ellenségnek minden erején, és semmi sem árthat neked. Fölé vagy emelve, lábad alatt az oroszlán és a sárkány, és megtaposod – és legyőzöd azt a Bárány véréért, bizonyságtételed beszédéért és nem kíméled az életedet mindhalálig. Tehát győzelemre vagy rendelve, nem félsz, tudod, hogy a te Megváltód egy győztes Isten, legyőzte a világot, és Ő maga küldött ki téged, hogy győzz, hogy elvégezd, az Ő munkáját, minden ellenállás és kísértés ellenében is.
Légy áldott, és győztes, és légy mindenkor hálás azért, hogy a te szíved, benned, HAJLIK a te Megváltód rendeléseire, mindenkor, és mindvégig.
Ez harc, de győztes harc. Arra vagy teremtve, hogy győzz. És győzni is fogsz mindenkor. Jézus nevében. Ámen.

Szeretni Istent

Szeretni Istent
Elõször értelmünkkel kell megtaláljuk Isten szeretetének az okát. Ezt nem tudjuk megtalálni önmagunktól, hanem Isten mutatja meg nekünk, egy személyreszabott kegyelem által. Miután értelmünk megnyílt Isten szeretetére, érzelmeink mondhatni, maguktól formálódnak és lobbannak lángra. Harmadjára, Isten szeretetének értelmi és érzelmi megélése, akaratunkat is Isten viszontszeretére irányítja. Örömmel és szeretettel tölt el bennünket az a tudat, hogy Isten szeret minket. Ezért aztán mi is akarjuk Őt szeretni, mély érzelmekkel és értő szívvel.
De mindehez nélkülözhetetlen Isten segitő kegyelme. Ha Isten segitő kegyeleme nem lenne, saját erőnkből nem tudnánk eljutni Jézushoz. Ezért aztán ha Ő nem vezethetne el az Atyához, nem is ismerhetnénk meg és nem is szerethenénk meg Õt:
Jn 6.65 Azért mondtam nektek, hogy senki sem jöhet hozzám, ha az Atya meg nem adja neki.
Jn 14.6 Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet - válaszolta Jézus. - Senki sem juthat el az Atyához, csak általam.
1Jn 4:19 Azért szeretjük (az Istent), mert ő előbb szeretett minket.
Tehát Isten szeretetében, az értelem, az érzelem és az akarat kölcsönösen támogatják és átjárják egymást.
Értem
Értelmem Isten szeretetére irányítom, így érzelmeim hozzá emelkednek, a megerősödött, szent akaratban. Értelmemet Isten akaratának és parancsolatainak megértésére irányítom:
(Ef 5.17) Ne legyetek értetlenek, hanem értsétek meg az Úr akaratát.
Teljes értelmi képességünkkel szolgáljuk az Urat és így egyre inkább megértjük az Õ művét:
( Ef 3.17-18) ...hogy a hittel Krisztus lakjék szívetekben, s gyökeret verjetek és alapot vessetek a szeretetben. Akkor majd fel tudjátok fogni az összes szenttel együtt, mi a szélesség és a hosszúság, a magasság és a mélység,...
Érzem
Érzelmileg, a szeretet érzése tölti el szívemet az Úr iránt, mert értelmem felfogja Isten jó tervét és akaratom közremüködik ezzel a jó tervel. Ez az ingyenesen juttatott kegyelem, örömmel, szeretettel és hálával tölt el:
(Zsolt 61.9) Akkor majd folyvást dicsőítem neved, és mindennap beváltom fogadalmamat.
Ugyanakkor, Isten szeretete bűnbánatra vezet. Látva az Ő jóságát, irgalmasságát és szeretetét, tûkör jön létre lelki szemeink elõtt, amelyben világosan meglátjuk romlott természetünket:
(Róm 2.4) Avagy semmibe veszed, hogy Isten végtelenül jó, türelmes és elnéző, s nem jut eszedbe, hogy irgalma bűnbánatra akar vezetni?
Tehát Isten szeretete átjárja szívünket, lelkünket és viszontszeretetre vezet.
Akarom
Akarom Istent szeretni, mert az értelmemmel felfogom, érzelmeimben átérzem, hogy Isten elõbb szeretett engem, mindent értem teremtett és mindent neki köszönhetek. A Nap, a Hold és a csillagok az idõt mérik számunkra (Ter 1.15). Meghatározzák az ünnepeket, a napokat és az éveket. Az ember a teremtés koronája és Isten mindent neki adott (Ter 1.28). Isten megáldotta az első emberpárt: Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a földet és vonjátok uralmatok alá. Uralkodjatok a tenger halai, az ég madarai és minden állat fölött, amely a földön mozog. És végül, Isten a bûnbeesett emberért adta egyszülött Fiát:
(Jn 3.16) Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen.

A Biblia azt írja le, hogy a betegség a bűn jelenlétének következménye. Nem Isten a felelős a szenvedés és a halál jelenlétéért. Nem Isten okozza a nyomorúságot életében, ő csak megengedi. A Biblia felhívja a figyelmet néhány törvényszerűségre: Az Isten törvényeinek való engedetlenség és a betegség sok esetben ok-okozati összefüggésben jelenik meg. Hibás erkölcsi döntések rossz szokások kialakulásához vezethetnek, aminek betegség a következménye. Ezért a betegség sok esetben nemcsak fizikai, hanem lelki és erkölcsi probléma is. Ezek az elkerülhető betegségek. Az idős kort nem hozza feltétlenül összefüggésbe a betegségek jelenlétével. Az öregedés és a halál a bűn uralmának a következménye, de Isten azt szeretné, ha teljesülne az alábbi ígéret: életeden át tartson erőd (5Móz 33:25). Ez a lehetőség arra figyelmeztet, hogy az életmód okozta betegségek elkerülhetők. Jézus felhívja a figyelmet a lelki betegségek, a rendezetlen bűnök és a fizikai betegségek közötti összefüggésre. Ezért sok gyógyítást a bűnök bocsánatával kezdi. Egy másik gyógyítási történet kapcsán Jézus Sátán kötelékének nevezi a betegséget: Hát Ábrahámnak ezt a leányát, akit tizennyolc éve megkötözött a Sátán, nem kellett-e feloldani ebből a kötelékből?" (Lk 13:16) A Biblia első számú tanácsa a megelőzés. Az egészség törvényeinek való engedelmesség (amelyeket ugyanúgy Isten törvényeinek nevez, mint az erkölcsi törvényeket) által számos betegség elkerülhető vagy a meglévő betegségek egy része visszafordítható. Jézus parancsa sokak számára teljes gyógyulást hozhat: Eredj el, és többé ne vétkezz (Jn 8:11). Amennyiben a betegség egy figyelmen kívül hagyott törvényszerűség következménye, az engedelmesség helyreállíthatja az egészséget. A gyógyítás igazi és egyetlen forrását így határozza meg a Biblia: Mert én, az Úr, vagyok a te gyógyítód. Isten az élet forrása, és ő képes működtetni a gyógyulás törvényszerűségeit, akár az életmód vagy bármilyen más terápia által. Ugyanakkor a csoda (számunkra ismeretlen törvényszerűségek) eszközét is használhatja. Jézus gyógyító csodái Az evangéliumok leírásából az derül ki, hogy Jézus több időt töltött gyógyítással, mint tanítással. Ezekkel a csodákkal: - kifejezte szeretetét, együttérzését a szenvedő emberiség iránt, és kinyilatkoztatta általuk az Atya Isten jellemét - bizonyította mennyei származását, messiási küldetését - megerősítette követőinek Isten végső helyreállító munkájába vetett hitét - bizonyította, hogy Isten Fiának van hatalma a bűnöket megbocsátani.

A Biblia azt írja le, hogy a betegség a bűn jelenlétének következménye.
Nem Isten a felelős a szenvedés és a halál jelenlétéért. Nem Isten okozza a nyomorúságot életében, ő csak megengedi.
A Biblia felhívja a figyelmet néhány törvényszerűségre:
Az Isten törvényeinek való engedetlenség és a betegség sok esetben ok-okozati összefüggésben jelenik meg. Hibás erkölcsi döntések rossz szokások kialakulásához vezethetnek, aminek betegség a következménye. Ezért a betegség sok esetben nemcsak fizikai, hanem lelki és erkölcsi probléma is. Ezek az elkerülhető betegségek.
Az idős kort nem hozza feltétlenül összefüggésbe a betegségek jelenlétével. Az öregedés és a halál a bűn uralmának a következménye, de Isten azt szeretné, ha teljesülne az alábbi ígéret: életeden át tartson erőd (5Móz 33:25). Ez a lehetőség arra figyelmeztet, hogy az életmód okozta betegségek elkerülhetők.
Jézus felhívja a figyelmet a lelki betegségek, a rendezetlen bűnök és a fizikai betegségek közötti összefüggésre. Ezért sok gyógyítást a bűnök bocsánatával kezdi.
Egy másik gyógyítási történet kapcsán Jézus Sátán kötelékének nevezi a betegséget:
Hát Ábrahámnak ezt a leányát, akit tizennyolc éve megkötözött a Sátán, nem kellett-e feloldani ebből a kötelékből?" (Lk 13:16)
A Biblia első számú tanácsa a megelőzés. Az egészség törvényeinek való engedelmesség (amelyeket ugyanúgy Isten törvényeinek nevez, mint az erkölcsi törvényeket) által számos betegség elkerülhető vagy a meglévő betegségek egy része visszafordítható. Jézus parancsa sokak számára teljes gyógyulást hozhat: Eredj el, és többé ne vétkezz (Jn 8:11). Amennyiben a betegség egy figyelmen kívül hagyott törvényszerűség következménye, az engedelmesség helyreállíthatja az egészséget.
A gyógyítás igazi és egyetlen forrását így határozza meg a Biblia: Mert én, az Úr, vagyok a te gyógyítód. Isten az élet forrása, és ő képes működtetni a gyógyulás törvényszerűségeit, akár az életmód vagy bármilyen más terápia által. Ugyanakkor a csoda (számunkra ismeretlen törvényszerűségek) eszközét is használhatja.
Jézus gyógyító csodái
Az evangéliumok leírásából az derül ki, hogy Jézus több időt töltött gyógyítással, mint tanítással.
Ezekkel a csodákkal:
- kifejezte szeretetét, együttérzését a szenvedő emberiség iránt, és kinyilatkoztatta általuk az Atya Isten jellemét
- bizonyította mennyei származását, messiási küldetését
- megerősítette követőinek Isten végső helyreállító munkájába vetett hitét
- bizonyította, hogy Isten Fiának van hatalma a bűnöket megbocsátani., hogy a betegség a bűn jelenlétének következménye.
Nem Isten a felelős a szenvedés és a halál jelenlétéért. Nem Isten okozza a nyomorúságot életében, ő csak megengedi.
A Biblia felhívja a figyelmet néhány törvényszerűségre:
Az Isten törvényeinek való engedetlenség és a betegség sok esetben ok-okozati összefüggésben jelenik meg. Hibás erkölcsi döntések rossz szokások kialakulásához vezethetnek, aminek betegség a következménye. Ezért a betegség sok esetben nemcsak fizikai, hanem lelki és erkölcsi probléma is. Ezek az elkerülhető betegségek.
Az idős kort nem hozza feltétlenül összefüggésbe a betegségek jelenlétével. Az öregedés és a halál a bűn uralmának a következménye, de Isten azt szeretné, ha teljesülne az alábbi ígéret: életeden át tartson erőd (5Móz 33:25). Ez a lehetőség arra figyelmeztet, hogy az életmód okozta betegségek elkerülhetők.
Jézus felhívja a figyelmet a lelki betegségek, a rendezetlen bűnök és a fizikai betegségek közötti összefüggésre. Ezért sok gyógyítást a bűnök bocsánatával kezdi.
Egy másik gyógyítási történet kapcsán Jézus Sátán kötelékének nevezi a betegséget:
Hát Ábrahámnak ezt a leányát, akit tizennyolc éve megkötözött a Sátán, nem kellett-e feloldani ebből a kötelékből?" (Lk 13:16)
A Biblia első számú tanácsa a megelőzés. Az egészség törvényeinek való engedelmesség (amelyeket ugyanúgy Isten törvényeinek nevez, mint az erkölcsi törvényeket) által számos betegség elkerülhető vagy a meglévő betegségek egy része visszafordítható. Jézus parancsa sokak számára teljes gyógyulást hozhat: Eredj el, és többé ne vétkezz (Jn 8:11). Amennyiben a betegség egy figyelmen kívül hagyott törvényszerűség következménye, az engedelmesség helyreállíthatja az egészséget.
A gyógyítás igazi és egyetlen forrását így határozza meg a Biblia: Mert én, az Úr, vagyok a te gyógyítód. Isten az élet forrása, és ő képes működtetni a gyógyulás törvényszerűségeit, akár az életmód vagy bármilyen más terápia által. Ugyanakkor a csoda (számunkra ismeretlen törvényszerűségek) eszközét is használhatja.
Jézus gyógyító csodái
Az evangéliumok leírásából az derül ki, hogy Jézus több időt töltött gyógyítással, mint tanítással.
Ezekkel a csodákkal:
- kifejezte szeretetét, együttérzését a szenvedő emberiség iránt, és kinyilatkoztatta általuk az Atya Isten jellemét
- bizonyította mennyei származását, messiási küldetését
- megerősítette követőinek Isten végső helyreállító munkájába vetett hitét
- bizonyította, hogy Isten Fiának van hatalma a bűnöket megbocsátani.

hegyi beszédben

   Jézus  a
 hegyi  beszédben   így  szólt  tanítványaihoz:  „Hallottátok   a
   parancsot: Ne törj házasságot! Én pedig azt mondom nektek, hogy aki  bűnös
   vággyal asszonyra néz, szívében már vétkezett vele. Ha a jobb szemed bűnre
   visz, vájd ki, és vesd el magadtól. Jobb neked, ha elvész egy  testrészed,
   minthogy egész tested a kárhozatra kerüljön.  Ha a jobb kezed visz  bűnbe,
   vágd le azt, és vesd el magadtól. Mert jobb neked, ha egy testrészed  vész
   el, minthogy egész  tested a  kárhozatra jusson.  És ezt  is mondták:  Aki
   elküldi feleségét, adjon  neki válólevelet.  Én pedig  azt mondom  nektek,
   hogy aki elküldi  feleségét – kivéve  hűtlenség esetét –,  okot ad neki  a
   házasságtörésre, és aki az elbocsátott nőt veszi feleségül, házasságtörést
   követ el.”
   Mt 5,27-32

   Elmélkedés:

   A régi, ószövetségi törvényt tökéletessé téve Jézus új törvényt ad,  amely
   egyetlen parancsba foglalható: Szeressétek Istent és embertársaitokat!
   Ha korábban is létezett a szeretet  parancsa, akkor mi ebben az  újdonság?
   Miért hangsúlyozza  Jézus oly  sokszor,  a régi  és  az új  törvény  közti
   különbséget?  Az  egyik  újdonság  az,  hogy  a  Jézus  által   emlegetett
   szeretetnek a példája  maga Krisztus. „Úgy  szeressétek egymást, amint  én
   szerettelek  benneteket”  –   mondja.  Őt  kell   utánoznunk  a   szeretet
   gyakorlásában. Az ő lelkületével kell közelednünk minden emberhez. Ő,  aki
   szeretetből feláldozta  értünk  életét,  példát  adott  nekünk,  hogy  nem
   magunkért, hanem csak másokért érdemes  élnünk. Akkor értékes az  életünk,
   ha embertársainkat szolgáljuk és odaadjuk azt Istennek.
   Jézusnak a  házasságtöréssel kapcsolatban  tett kijelentései  mögött az  a
   szándék áll, hogy  a bűnt  gyökeresen kell  orvosolni. Mert  minden bűn  a
   (belső) szándékkal, a vággyal  kezdődik. Ha valaki  már a bűnös  szándékok
   ellen is küzd, akkor könnyebben  elkerüli a bűnös (külső)  cselekedeteket.
   Túlzó kifejezésmódjával Jézus arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy  az
   üdvösség mindennél fontosabb. Lelkünk  üdvössége érdekében mindentől,  ami
   akadályoz bennünket  érdemes megszabadulnunk,  és minden  lelki  eszközzel
   élnünk kell, ami az üdvösség felé segít minket.

2014. június 12., csütörtök

Ne járj egyedül az úton.

 Ne járj egyedül az úton.
A Biblia gyakran hasonlítja az életet egy úthoz, mert hiszen az élet egy utazás, és nem egy helyben toporgunk. Az Újszövetségben azt kéri tőlünk az Úr, hogy járjunk bölcsességben, szeretetben, világosságban és engedelmességben. Úgy kell járjunk az életünkben, ahogyan Jézus tette. Arra is kaptunk felhívást, hogy ne egyedül, hanem másokkal együtt menjünk az úton. Három ok, amiért másokkal együtt kell járnunk az életben:
1. Mert biztonságosabb. Sétáltál már éjszaka egyedül egy sötét országúton vagy egy sikátorban? Egy kicsit fél az ember ilyenkor, nem? De ha van valaki melletted, máris nagyobb biztonságban érzed magad.
2. Mert támogatást kapsz. Az élet nem egy 50 méteres gátfutás, hanem egy maratón. Ha együtt futod meg a pályát másokkal, az erőt ad, hogy kitarts végig.
3. Mert jobb rálátásod lesz a dolgokra. Többet fogsz tudni, ha másokkal együtt teszed meg a távot, mintha egyedül bandukolnál. Ha magányosan haladsz a rossz irányba, lehet, hogy soha nem jössz rá erre. De ha vannak barátok melletted, közületek valaki csak ráeszmél majd, hogy rossz útra tértetek és vissza kell találjátok a helyes irányba.
Ezenkívül néhány fontos leckét is megtanulhatunk, ha másokkal együtt járunk az úton. Megtanulhatjuk azt is, hogyan tudunk kijönni egymással, vagy hogyan tudunk együtt dolgozni másokkal. Azt is megtanulhatjuk, hogyan szeressünk. Az 1Mózes 2,18 ezt írja: "Nem jó az embernek egyedül lenni..." Isten nem szereti a magányosságot, és Isten válasza a magányosságra az, hogy közösségbe akarja helyezni az embert. Amikor más emberekkel járunk együtt az életben, egy közösségre találunk, ahol megtanulhatjuk, hogyan kell másokat szeretni. Ha másokkal együtt járjuk az utat, megtanulhatjuk a vendégszeretetet is. A Bibliában az 1Péter 4,9-ben ezt olvassuk: "Legyetek egymással vendégszeretők zúgolódás nélkül." Te miért zúgolódsz vagy morogsz? Mi az oka annak, hogy nem nyitod meg az otthonod ajtaját a barátaid előtt? Talán azt hozod fel kifogásként, hogy rendetlen a lakásod? Hát akkor takaríts ki és tegyél rendet! Vagy esetleg azt, hogy nem elég nagy az otthonod? Le tudsz ültetni 3 embert benne? Jézus azt mondja: "Ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük." (Máté 18,20) Mindenki vágyik arra, hogy tartozzon valahová, mert Isten kapcsolatokra teremtett minket. Amikor más keresztényekkel járunk együtt az úton és vagyunk közösségben, akkor ez a vágyunk beteljesedik és az elégedettség érzésével tölt el bennünket. Ámen!
A Biblia gyakran hasonlítja az életet egy úthoz, mert hiszen az élet egy utazás, és nem egy helyben toporgunk. Az Újszövetségben azt kéri tőlünk az Úr, hogy járjunk bölcsességben, szeretetben, világosságban és engedelmességben. Úgy kell járjunk az életünkben, ahogyan Jézus tette. Arra is kaptunk felhívást, hogy ne egyedül, hanem másokkal együtt menjünk az úton. Három ok, amiért másokkal együtt kell járnunk az életben:
1. Mert biztonságosabb. Sétáltál már éjszaka egyedül egy sötét országúton vagy egy sikátorban? Egy kicsit fél az ember ilyenkor, nem? De ha van valaki melletted, máris nagyobb biztonságban érzed magad.
2. Mert támogatást kapsz. Az élet nem egy 50 méteres gátfutás, hanem egy maratón. Ha együtt futod meg a pályát másokkal, az erőt ad, hogy kitarts végig.
3. Mert jobb rálátásod lesz a dolgokra. Többet fogsz tudni, ha másokkal együtt teszed meg a távot, mintha egyedül bandukolnál. Ha magányosan haladsz a rossz irányba, lehet, hogy soha nem jössz rá erre. De ha vannak barátok melletted, közületek valaki csak ráeszmél majd, hogy rossz útra tértetek és vissza kell találjátok a helyes irányba.
Ezenkívül néhány fontos leckét is megtanulhatunk, ha másokkal együtt járunk az úton. Megtanulhatjuk azt is, hogyan tudunk kijönni egymással, vagy hogyan tudunk együtt dolgozni másokkal. Azt is megtanulhatjuk, hogyan szeressünk. Az 1Mózes 2,18 ezt írja: "Nem jó az embernek egyedül lenni..." Isten nem szereti a magányosságot, és Isten válasza a magányosságra az, hogy közösségbe akarja helyezni az embert. Amikor más emberekkel járunk együtt az életben, egy közösségre találunk, ahol megtanulhatjuk, hogyan kell másokat szeretni. Ha másokkal együtt járjuk az utat, megtanulhatjuk a vendégszeretetet is. A Bibliában az 1Péter 4,9-ben ezt olvassuk: "Legyetek egymással vendégszeretők zúgolódás nélkül." Te miért zúgolódsz vagy morogsz? Mi az oka annak, hogy nem nyitod meg az otthonod ajtaját a barátaid előtt? Talán azt hozod fel kifogásként, hogy rendetlen a lakásod? Hát akkor takaríts ki és tegyél rendet! Vagy esetleg azt, hogy nem elég nagy az otthonod? Le tudsz ültetni 3 embert benne? Jézus azt mondja: "Ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük." (Máté 18,20) Mindenki vágyik arra, hogy tartozzon valahová, mert Isten kapcsolatokra teremtett minket. Amikor más keresztényekkel járunk együtt az úton és vagyunk közösségben, akkor ez a vágyunk beteljesedik és az elégedettség érzésével tölt el bennünket. Ámen!
AMIT JÓ, HA NEM FELEJTESZ EL (7) –AMIT JÓ, HA NEM FELEJTESZ EL (7) – BÖLCSESSÉG (2)
Jak 1,2-5. Teljes örömnek tartsátok, atyámfiai, mikor különféle kísértésekbe estek, tudván, hogy a ti hiteteknek megpróbáltatása kitartást szerez. A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy tökéletesek és épek legyetek minden fogyatkozás nélkül.
Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérje Istentől, aki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és megadatik neki.
Ő adja a bölcsességet. Adja, készségesen, szemrehányás nélkül. Nem kell magad kárhoztatnod, hogy „miért kerültem ide”. Ha bűn volt – elrendezted. Ha elrendezted – meg van bocsátva. Nincs kárhoztatás.
Ha már benne vagy – keresed a megoldást az Úrral. Nem fog kárhoztatni. Légy bátor, légy szabad, légy nyitott: kérd a bölcsességet, kérd a megoldást, a vezetést. Győzni fogsz.
Ad.
Szeret adni.
Szereti, ha kérsz Tőle.
Nem szívtelen. Nem kicsinyes. Nem szemrehányó. Szeret.
Lehet, hogy arra fog elvezetni, hogy bocsánatot kérj. Ha bűnt követtél el, és a „különféle kísértés” ennek a következtében alakult ki az életedben – először a kaput kell becsuknod. Vissza kell menj oda, ahol a kaput kinyitottad, és elrendezned a dolgaidat az Úrral – és az emberekkel – hogy a „kísértési helyzet” megszűnjön, hogy a gyökér ki legyen húzva. Ez is Isten bölcsessége az életedben, ha megmutatja miből, hogyan táplálkozik az a helyzet, amiben most vagy.
Eszembe jut egy barátom. Amikor megtért, nagyon mélyről hozta ki őt az Úr. Úgy találkoztunk vele az utcán, hogy az öngyilkosság szélén állt. Előtte már kb 10-szer hallotta tőlem az evangéliumot, különböző mélységekben, ahogy a beszélgetés s a helyzet engedte. Húsz évnyi idő telt el. Mindezidáig – úgy tűnt – teljesen visszaverte a hallott üzenetet. De most, ahogy összetalálkoztatott bennünket az Úr, élete olyannyira romokban volt, hogy meghallgatott, és az ige nagyon mélyre hatolhatott életébe. Imádkoztam érte. A perceket – egy órányivá lett a beszélgetés – áron kellett megvennem. De Isten az ilyen helyzeteket felhasználja. Nem sokkal később befogadta az Úr Jézust.
Nagyon szerettem volna, ha a mi gyülekezetünkbe kerül, és tudok segíteni neki a felépülés folyamatában, de felesége is megtért, és az ő gyülekezeti kötődésének megfelelően, elég távol sodródtak tőlem, tőlünk. Még beszélgetni sem nagyon lehetett vele – jóllehet mélységében mindig tudta, mennyit imádkoztam érte és mennyire sokat tettem bizonyságot neki, de – a tanítás ott az volt, hogy nem vállalhatnak közösséget más helyre járó keresztényekkel. S ő engedelmes volt. (Tudod, a frissen megtért keresztény nagyon bízó, nagyon készséges, s ő olyan volt a megtért életében is, mint a bűnben, korábban, ha már csinálja, akkor „nagyon” odaadja magát rá.)
Évek teltek el, az első években szépen fejlődött, de utána zavarok álltak be a keresztény életében. Nem tudom hol kezdődött, de egyszercsak visszatért a keserűség, a keménység, és ezzel együtt az ital is, sajnos, és az el nem rendezett kapcsolatok alapján sok bántás, sértés, el nem rendezett helyzet, családjában, és másutt. A végére elmenekültek előle – felesége, gyermekei is.
Ahogy esetről-esetre találkoztunk, mindig tudtunk valamennyit beszélgetni. Ebben a „bajban” (amiről persze tagadta, hogy „baj” lenne), már lefoszlott róla az elzárkózásra intő tanítás, és azok az évtizedek, amik a mi bizonyságtételünkkel (mert Anna is jobbára ott volt, amikor találkoztunk vele) és életünkkel kapcsolták össze, mélyebben hatottak rá. Újra és újra megvoltak a „csörtéink”, nem hagytuk annyiban, letettük a voksot az Úr Jézus mellett, és amellett, hogy Ő házasságpárti, és ki kell békülni, MEG KELL BOCSÁTANI, még, ha nem kérnek is tőle bocsánatot, és EL KELL ENGEDNI mindent, de mindent, és MEG KELL ADNI AZ ÚJ KEZDÉS LEHETŐSÉGÉT a többieknek. Ez volt az üzenet, Istentől. Ez volt az igazság – és ehhez kellett a bölcsesség, hogy hogyan tudjuk átadni. Mert Isten üzenete ez volt, és ezt kellett befogadnia, mielőtt tudott volna rajta segíteni. Az ital, a harag, a keserűség, mind, mind abból fakadt, hogy mélyen, ott benn, őrizte a megbocsátatlanságot, őrizte a méltatlankodást, őrizte a sok sérelmet.
A legutolsó beszélgetésünk alkalmával megajándékoztam őt a „Jegyesség! Segítség!!!” c. könyvünkkel. Úgy tűnt, hogy semmi foganatja – sem a beszélgetésnek, sem az ajándéknak.
De most történt valami. Hírt kaptam róla, hogy meghalt. De nem akárhogy. Halála napjának délelőttjén, valakivel beszélgetett telefonon. Ez az ember is hívő volt. Ez az ember is megkapta az Úrtól a bölcsességet, és ez az ember is ugyanazt az utat mutatta neki: meg kell bocsátania, el kell rendeznie a bűnt, és így fog kiszabadulni ebből a magányos, keserű állapotból. A korábbi beszélgetések útmutatásai – látszólag – eredménytelenek voltak. De mégis, ezen a délelőttön, ahogy felhívta őt barátom, valami csodálatos hangzott el. Így szólt: „Megbocsátottam. Mindenkinek megbocsátottam. Mindent. Békességre jutottam Istennel. Nem fontos már semmi. Ővele vagyok. Olvasom az Igét. Teljes lett a békesség. Elrendeztem a kapcsolatot. És most, úgy érzem, meg tudok állni Őelőtte. Készen állok rá.” S még ezen a napon meghalt.
Nyilván Isten azt szereti, amikor egy kapcsolat elrendeződik, és ahogy helyreáll, az élet újra felépül – a család, a házasság, és minden, ami hozzátartozik. Nyilván az ördög gyilkos, és rombolni jött, és mindent megtesz, amit lehet, hogy szétszakítson bennünket egymástól. A halállal is. Nyilván, sok mindent nem tudunk ezen a földön – de, ha az elmúlt hónapokhoz, évekhez képest lehetett valamikor, akkor barátom halála, a legjobbkor következett be. Nem tudta elvinni őt a pokolba az ördög. Istennel megbékélve, bűneire bocsánatot nyerve állhatott meg az Örökkévaló előtt. (Persze, sokkal jobb lett volna, ha családjával is mindent el tud rendezni, és ha mindenki meglátja, hogy mennyire kiszabadult korábbi állapotából – de ha ez nem lehetett is meg, legalább meglett az, hogy egy nap találkozhatunk majd vele, és nem a pokolban lesz.)
Szóval, Isten beszélt vele. Mondhatjuk úgy is, hogy eljutott oda, hogy Isten beszélhetett vele. Végre megértette az Ő útját. A BÖLCSESSÉG útját. Ezt készségesen, és szemrehányás nélkül adta neki az Úr, és adta volna korábban is, de ő akkor csak a „kísértésekkel” törődött, a keserűséggel, amit mások viselkedése váltott ki benne, a halállal, amit a kapcsolatokban a sok sértés, bántás, de főként a MEG NEM BOCSÁTÁS okozott. Ezek a kísértések nem engedték kilépni abból, amiben volt, és nem hagyták, hogy meglássa, megértse azt a bölcsességet, amit Isten készített el számára.
Olyan férj és apa volt, mint akivel kapcsolatban sokan írnak levelet, hogy „hogyan lehet ezt kibírni”, „mit lehet tenni vele”, „már mindent megpróbáltunk, de rá nem hat semmi”, amilyen férjekkel és apákkal kapcsolatban sokan fogalmazzák meg, hogy „reménytelen”. Kívülről így nézett ki. De belül más volt a helyzet. Egy háború zajlott érte. Az imádkozók – legyenek áldottak – nem adták fel a harcot érte. És a bizonyságtevők – akik bíztatták a jóra, és próbálták jó irányba vezetni – is hűségesek voltak (legyenek áldottak, hogy nem a láthatókra néztek, hanem a láthatatlanokra… és még egy: milyen fontosak az ilyen férfiak, akik példát adnak, mintát jelentenek!, és végigküzdik a harcokat). Kívülről nem látszott változás, sőt, néha még rosszabbnak is tűnt a helyzet – de mégis, ott voltak a „frontharcosok”, és Isten saját Maga harcolt ezen a fronton emberei által, s a bölcsesség útja elérhette barátomat. Eljutott oda, hogy egyszer csak megkérte Istent: mutassa meg, mi a megoldás. Mit lát Ő helyesnek? Mi az, amit meg lehet tenni? És Isten megmutatta. A bölcsesség útjára vezette. És így jöhetett ki sokszorosan megkísértett állapotából. A gyökérre mutatott rá az Úr, és ahogy azt kihúzta, oldódott meg a többi probléma is.
A te Istened egy bölcs Isten. Ő rámutat arra, aminek el kell rendeződnie. Rámutat arra, ahol az akadályok vannak. Rámutat, és nem hagy téged bizonytalanságban. Akarja, hogy helyreállítás, felépítés legyen az életedben, és segít, hogy megtaláld a nyitját. Néha hónapok, néha talán évek telnek el. De Ő nem adja fel. Ha kéred, megadja a bölcsességet. Szemrehányás nélkül. Nem fogja felsorolni neked az éveket, s a sok törekvést arra, hogy megmenthessen téged. Nem neheztel rád, hanem AD. ADJA A BÖLCSESSÉGET, hogy megmentsen téged. Ha kéred. Ha kész vagy elfogadni. Ha akarod megcselekedni. Ha akarod elfogadni. Ha akarod befogadni. Adja, és fogja is adni.
Lehet, hogy most megkísértett állapotban vagy. Talán éppen úgy, ahogy barátom is volt. Lehet, hogy most van szükséged nagyon Isten bölcsességére, hogy a gyökérproblémára rá tudjon világítani nálad. Ne légy most „okos” az eddigi „okossággal”. Ne légy legyintő, ne légy lenéző, ne mondd: „én már mindent megpróbáltam, s nem segített”. Ő AD. Ő ADJA A BÖLCSESSÉGET – meg van írva. Megígérte. Csak kérd. És megmutatja, hogy hol van az első lépés, mit kell tenned, hogyan kell hozzáállnod, mit kell változtatnod. Lehet, hogy belül kell lépned, még nem kifelé, az emberek között.
Lehet, hogy most meg kell hoznod egy döntést – a megbocsátás is az, és a bocsánatkérésre való készség is döntés – lehet. De utána, ha meglépted az első lépést, Ő továbbra is adni fogja, lépésről-lépésre, és mutatja az utat, hogy tud kibontakozni az Ő megoldása a te életedben. Akarod? Mert akkor Ő cselekedni fog. Fogja adni a bölcsességet. S az egész helyzet – megkísértett helyzeted – javadra fog válni, ki fog belőle bontakozni az, amit Ő szeretne, és ami életed megmentésére lesz. Javadra lesz a nagy keserűség – a végén. Ha Istent szereted, és megkérdezed: „Uram, hogyan látod Te ezt a helyzetet? Hogyan kellene nekem ebből kijönnöm? Mit tehetek én azért, hogy megoldás születhessen? Mit mondasz Te, hogyan kell nekem változnom, mit kell megértenem, mi a Te megoldásod erre az egészre?”
Isten adja a bölcsességet, adja MINDENKINEK, aki kéri Őtőle, adja, és nem fog közben szemrehányást tenni, hanem szeret, és a megoldást tartja szeme előtt. (Te pedig az Ő mérhetetlen szeretete mellett rájössz arra, hogy milyen sokat vétkeztél Ellene, és mi mindenben jó, ha bocsánatot kérsz Tőle.)
Légy áldott, testvérem, légy bölcs, és végezze benned a kedves Szent Szellem, hogy tudd elfogadni, kérni, várni, igényelni az Ő mennyei bölcsességét. Hit által. Ámen.
Komment:
Tegnap ezt az igét megértettem, reggel örömmel elújságoltam, estére átéltem - a kísértés legfájóbb módján, annyira, hogy szinte (!) meg is feledkeztem erről a reggeli megértett igéről. Azért az Úr eszembe idézte, és hála legyen Neki, valaki, aki reggel hallotta tőlem, este idézte nekem azt, amit reggel elmondtam, s döntés elé kerültem. Minden érzés nélkül, fájdalom ellenére, elmondtam az Úrnak: köszönöm Neked, és örömnek tartom, a hit által, mert tudom, hogy kezedben tartod a helyzetet, és végzed a munkát. Most is. Köszönöm. És még elmondtam, amit el kellett - a bűnbánatot is, és a hit szavait is - s utána álomra hajtottam fejemet, úgy reggel négy körül. Álmomban az előző nap eseményei jöttek vissza, de reggelre békességem volt. S ma reggel - az Úr megmutatta, hogy Ő éjjel és nappal Úr, Ő mindig tud cselekedni. A megoldás is megérkezett. A "teljes örömnek tartván" "öröme" megelőlegezett - hit általi - öröm volt, hálaadás útján. A hitem felszabadult. (A keserűség és reménytelenség eltűnt.) S ma reggel az Úr szabadítása felszabadult örömöt eredményezett. S ez maradandó. 
Jak 1,2-5. Teljes örömnek tartsátok, atyámfiai, mikor különféle kísértésekbe estek, tudván, hogy a ti hiteteknek megpróbáltatása kitartást szerez. A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy tökéletesek és épek legyetek minden fogyatkozás nélkül.
Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérje Istentől, aki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és megadatik neki.
Ő adja a bölcsességet. Adja, készségesen, szemrehányás nélkül. Nem kell magad kárhoztatnod, hogy „miért kerültem ide”. Ha bűn volt – elrendezted. Ha elrendezted – meg van bocsátva. Nincs kárhoztatás.
Ha már benne vagy – keresed a megoldást az Úrral. Nem fog kárhoztatni. Légy bátor, légy szabad, légy nyitott: kérd a bölcsességet, kérd a megoldást, a vezetést. Győzni fogsz.
Ad.
Szeret adni.
Szereti, ha kérsz Tőle.
Nem szívtelen. Nem kicsinyes. Nem szemrehányó. Szeret.
Lehet, hogy arra fog elvezetni, hogy bocsánatot kérj. Ha bűnt követtél el, és a „különféle kísértés” ennek a következtében alakult ki az életedben – először a kaput kell becsuknod. Vissza kell menj oda, ahol a kaput kinyitottad, és elrendezned a dolgaidat az Úrral – és az emberekkel – hogy a „kísértési helyzet” megszűnjön, hogy a gyökér ki legyen húzva. Ez is Isten bölcsessége az életedben, ha megmutatja miből, hogyan táplálkozik az a helyzet, amiben most vagy.
Eszembe jut egy barátom. Amikor megtért, nagyon mélyről hozta ki őt az Úr. Úgy találkoztunk vele az utcán, hogy az öngyilkosság szélén állt. Előtte már kb 10-szer hallotta tőlem az evangéliumot, különböző mélységekben, ahogy a beszélgetés s a helyzet engedte. Húsz évnyi idő telt el. Mindezidáig – úgy tűnt – teljesen visszaverte a hallott üzenetet. De most, ahogy összetalálkoztatott bennünket az Úr, élete olyannyira romokban volt, hogy meghallgatott, és az ige nagyon mélyre hatolhatott életébe. Imádkoztam érte. A perceket – egy órányivá lett a beszélgetés – áron kellett megvennem. De Isten az ilyen helyzeteket felhasználja. Nem sokkal később befogadta az Úr Jézust.
Nagyon szerettem volna, ha a mi gyülekezetünkbe kerül, és tudok segíteni neki a felépülés folyamatában, de felesége is megtért, és az ő gyülekezeti kötődésének megfelelően, elég távol sodródtak tőlem, tőlünk. Még beszélgetni sem nagyon lehetett vele – jóllehet mélységében mindig tudta, mennyit imádkoztam érte és mennyire sokat tettem bizonyságot neki, de – a tanítás ott az volt, hogy nem vállalhatnak közösséget más helyre járó keresztényekkel. S ő engedelmes volt. (Tudod, a frissen megtért keresztény nagyon bízó, nagyon készséges, s ő olyan volt a megtért életében is, mint a bűnben, korábban, ha már csinálja, akkor „nagyon” odaadja magát rá.)
Évek teltek el, az első években szépen fejlődött, de utána zavarok álltak be a keresztény életében. Nem tudom hol kezdődött, de egyszercsak visszatért a keserűség, a keménység, és ezzel együtt az ital is, sajnos, és az el nem rendezett kapcsolatok alapján sok bántás, sértés, el nem rendezett helyzet, családjában, és másutt. A végére elmenekültek előle – felesége, gyermekei is.
Ahogy esetről-esetre találkoztunk, mindig tudtunk valamennyit beszélgetni. Ebben a „bajban” (amiről persze tagadta, hogy „baj” lenne), már lefoszlott róla az elzárkózásra intő tanítás, és azok az évtizedek, amik a mi bizonyságtételünkkel (mert Anna is jobbára ott volt, amikor találkoztunk vele) és életünkkel kapcsolták össze, mélyebben hatottak rá. Újra és újra megvoltak a „csörtéink”, nem hagytuk annyiban, letettük a voksot az Úr Jézus mellett, és amellett, hogy Ő házasságpárti, és ki kell békülni, MEG KELL BOCSÁTANI, még, ha nem kérnek is tőle bocsánatot, és EL KELL ENGEDNI mindent, de mindent, és MEG KELL ADNI AZ ÚJ KEZDÉS LEHETŐSÉGÉT a többieknek. Ez volt az üzenet, Istentől. Ez volt az igazság – és ehhez kellett a bölcsesség, hogy hogyan tudjuk átadni. Mert Isten üzenete ez volt, és ezt kellett befogadnia, mielőtt tudott volna rajta segíteni. Az ital, a harag, a keserűség, mind, mind abból fakadt, hogy mélyen, ott benn, őrizte a megbocsátatlanságot, őrizte a méltatlankodást, őrizte a sok sérelmet.
A legutolsó beszélgetésünk alkalmával megajándékoztam őt a „Jegyesség! Segítség!!!” c. könyvünkkel. Úgy tűnt, hogy semmi foganatja – sem a beszélgetésnek, sem az ajándéknak.
De most történt valami. Hírt kaptam róla, hogy meghalt. De nem akárhogy. Halála napjának délelőttjén, valakivel beszélgetett telefonon. Ez az ember is hívő volt. Ez az ember is megkapta az Úrtól a bölcsességet, és ez az ember is ugyanazt az utat mutatta neki: meg kell bocsátania, el kell rendeznie a bűnt, és így fog kiszabadulni ebből a magányos, keserű állapotból. A korábbi beszélgetések útmutatásai – látszólag – eredménytelenek voltak. De mégis, ezen a délelőttön, ahogy felhívta őt barátom, valami csodálatos hangzott el. Így szólt: „Megbocsátottam. Mindenkinek megbocsátottam. Mindent. Békességre jutottam Istennel. Nem fontos már semmi. Ővele vagyok. Olvasom az Igét. Teljes lett a békesség. Elrendeztem a kapcsolatot. És most, úgy érzem, meg tudok állni Őelőtte. Készen állok rá.” S még ezen a napon meghalt.
Nyilván Isten azt szereti, amikor egy kapcsolat elrendeződik, és ahogy helyreáll, az élet újra felépül – a család, a házasság, és minden, ami hozzátartozik. Nyilván az ördög gyilkos, és rombolni jött, és mindent megtesz, amit lehet, hogy szétszakítson bennünket egymástól. A halállal is. Nyilván, sok mindent nem tudunk ezen a földön – de, ha az elmúlt hónapokhoz, évekhez képest lehetett valamikor, akkor barátom halála, a legjobbkor következett be. Nem tudta elvinni őt a pokolba az ördög. Istennel megbékélve, bűneire bocsánatot nyerve állhatott meg az Örökkévaló előtt. (Persze, sokkal jobb lett volna, ha családjával is mindent el tud rendezni, és ha mindenki meglátja, hogy mennyire kiszabadult korábbi állapotából – de ha ez nem lehetett is meg, legalább meglett az, hogy egy nap találkozhatunk majd vele, és nem a pokolban lesz.)
Szóval, Isten beszélt vele. Mondhatjuk úgy is, hogy eljutott oda, hogy Isten beszélhetett vele. Végre megértette az Ő útját. A BÖLCSESSÉG útját. Ezt készségesen, és szemrehányás nélkül adta neki az Úr, és adta volna korábban is, de ő akkor csak a „kísértésekkel” törődött, a keserűséggel, amit mások viselkedése váltott ki benne, a halállal, amit a kapcsolatokban a sok sértés, bántás, de főként a MEG NEM BOCSÁTÁS okozott. Ezek a kísértések nem engedték kilépni abból, amiben volt, és nem hagyták, hogy meglássa, megértse azt a bölcsességet, amit Isten készített el számára.
Olyan férj és apa volt, mint akivel kapcsolatban sokan írnak levelet, hogy „hogyan lehet ezt kibírni”, „mit lehet tenni vele”, „már mindent megpróbáltunk, de rá nem hat semmi”, amilyen férjekkel és apákkal kapcsolatban sokan fogalmazzák meg, hogy „reménytelen”. Kívülről így nézett ki. De belül más volt a helyzet. Egy háború zajlott érte. Az imádkozók – legyenek áldottak – nem adták fel a harcot érte. És a bizonyságtevők – akik bíztatták a jóra, és próbálták jó irányba vezetni – is hűségesek voltak (legyenek áldottak, hogy nem a láthatókra néztek, hanem a láthatatlanokra… és még egy: milyen fontosak az ilyen férfiak, akik példát adnak, mintát jelentenek!, és végigküzdik a harcokat). Kívülről nem látszott változás, sőt, néha még rosszabbnak is tűnt a helyzet – de mégis, ott voltak a „frontharcosok”, és Isten saját Maga harcolt ezen a fronton emberei által, s a bölcsesség útja elérhette barátomat. Eljutott oda, hogy egyszer csak megkérte Istent: mutassa meg, mi a megoldás. Mit lát Ő helyesnek? Mi az, amit meg lehet tenni? És Isten megmutatta. A bölcsesség útjára vezette. És így jöhetett ki sokszorosan megkísértett állapotából. A gyökérre mutatott rá az Úr, és ahogy azt kihúzta, oldódott meg a többi probléma is.
A te Istened egy bölcs Isten. Ő rámutat arra, aminek el kell rendeződnie. Rámutat arra, ahol az akadályok vannak. Rámutat, és nem hagy téged bizonytalanságban. Akarja, hogy helyreállítás, felépítés legyen az életedben, és segít, hogy megtaláld a nyitját. Néha hónapok, néha talán évek telnek el. De Ő nem adja fel. Ha kéred, megadja a bölcsességet. Szemrehányás nélkül. Nem fogja felsorolni neked az éveket, s a sok törekvést arra, hogy megmenthessen téged. Nem neheztel rád, hanem AD. ADJA A BÖLCSESSÉGET, hogy megmentsen téged. Ha kéred. Ha kész vagy elfogadni. Ha akarod megcselekedni. Ha akarod elfogadni. Ha akarod befogadni. Adja, és fogja is adni.
Lehet, hogy most megkísértett állapotban vagy. Talán éppen úgy, ahogy barátom is volt. Lehet, hogy most van szükséged nagyon Isten bölcsességére, hogy a gyökérproblémára rá tudjon világítani nálad. Ne légy most „okos” az eddigi „okossággal”. Ne légy legyintő, ne légy lenéző, ne mondd: „én már mindent megpróbáltam, s nem segített”. Ő AD. Ő ADJA A BÖLCSESSÉGET – meg van írva. Megígérte. Csak kérd. És megmutatja, hogy hol van az első lépés, mit kell tenned, hogyan kell hozzáállnod, mit kell változtatnod. Lehet, hogy belül kell lépned, még nem kifelé, az emberek között.
Lehet, hogy most meg kell hoznod egy döntést – a megbocsátás is az, és a bocsánatkérésre való készség is döntés – lehet. De utána, ha meglépted az első lépést, Ő továbbra is adni fogja, lépésről-lépésre, és mutatja az utat, hogy tud kibontakozni az Ő megoldása a te életedben. Akarod? Mert akkor Ő cselekedni fog. Fogja adni a bölcsességet. S az egész helyzet – megkísértett helyzeted – javadra fog válni, ki fog belőle bontakozni az, amit Ő szeretne, és ami életed megmentésére lesz. Javadra lesz a nagy keserűség – a végén. Ha Istent szereted, és megkérdezed: „Uram, hogyan látod Te ezt a helyzetet? Hogyan kellene nekem ebből kijönnöm? Mit tehetek én azért, hogy megoldás születhessen? Mit mondasz Te, hogyan kell nekem változnom, mit kell megértenem, mi a Te megoldásod erre az egészre?”
Isten adja a bölcsességet, adja MINDENKINEK, aki kéri Őtőle, adja, és nem fog közben szemrehányást tenni, hanem szeret, és a megoldást tartja szeme előtt. (Te pedig az Ő mérhetetlen szeretete mellett rájössz arra, hogy milyen sokat vétkeztél Ellene, és mi mindenben jó, ha bocsánatot kérsz Tőle.)
Légy áldott, testvérem, légy bölcs, és végezze benned a kedves Szent Szellem, hogy tudd elfogadni, kérni, várni, igényelni az Ő mennyei bölcsességét. Hit által. Ámen.
Komment:
Tegnap ezt az igét megértettem, reggel örömmel elújságoltam, estére átéltem - a kísértés legfájóbb módján, annyira, hogy szinte (!) meg is feledkeztem erről a reggeli megértett igéről. Azért az Úr eszembe idézte, és hála legyen Neki, valaki, aki reggel hallotta tőlem, este idézte nekem azt, amit reggel elmondtam, s döntés elé kerültem. Minden érzés nélkül, fájdalom ellenére, elmondtam az Úrnak: köszönöm Neked, és örömnek tartom, a hit által, mert tudom, hogy kezedben tartod a helyzetet, és végzed a munkát. Most is. Köszönöm. És még elmondtam, amit el kellett - a bűnbánatot is, és a hit szavait is - s utána álomra hajtottam fejemet, úgy reggel négy körül. Álmomban az előző nap eseményei jöttek vissza, de reggelre békességem volt. S ma reggel - az Úr megmutatta, hogy Ő éjjel és nappal Úr, Ő mindig tud cselekedni. A megoldás is megérkezett. A "teljes örömnek tartván" "öröme" megelőlegezett - hit általi - öröm volt, hálaadás útján. A hitem felszabadult. (A keserűség és reménytelenség eltűnt.) S ma reggel az Úr szabadítása felszabadult örömöt eredményezett. S ez maradandó.