2017. július 25., kedd

„Annakokáért annál is inkább szükséges
nékünk a hallottakra figyelmeznünk, hogy valaha
el ne sodortassunk.” (Zsidók 2:1)

Mostanáig valami nagyon komoly dolog történt Krisztus Testével. Gyakran megengedtük, hogy amiket hallottunk a hitről és az igazságról, kicsússzanak a kezeink közül.
Nemcsak azokról a hívőkről beszélek, akiket annyira körbevesz a vallás, hogy soha nem hallottak arról az erőről, mely az övék Jézus Krisztusban. Az olyan közülünk valókról beszélek, akik hallották az Igét, és ismerik a hitből élésnek az izgalmát.
Saját életemben például voltak idők, amikor imádkoztam gyógyulásért. Az összes megfelelő szót elmondtam, hogy „köszönöm Istenem, hiszem, hogy megkapom…” és így tovább…
De belül végig azt gondoltam, hogy vajon Isten miért nem gyógyít meg engem?
Látod, bár azt mondtam, hogy hiszem, hogy meggyógyultam, nem hittem igazán. Haboztam Isten ígéretével kapcsolatban. Isten Igéje helyett azt hittem el, amit a testem mondott nekem.
Nem érdekel, hogy milyen régóta vagy hívő, vagy milyen régóta gyakorolod a hit alapelveit. Könnyedén belecsúszhatsz a hitetlenségbe Isten ígéreteivel kapcsolatban. És amikor ilyen történik, ez nagyon sokba fog kerülni neked.
„De ha egyszer olyan könnyű belecsúszni a hitetlenségbe, – tiltakozhatnál – hogyan kerülhetjük azt ki?”
A Zsidók 4:11 elmondja nekünk: „Igyekezzünk tehát bemenni abba a nyugodalomba, hogy valaki a hitetlenségnek ugyanazon példájába ne essék”.
Igyekeznünk kell! Nem úgy, hogy a kezünkkel és lábunkkal dolgozunk, vagy küzdünk azért, hogy rávegyük Istent, hogy tegyen valamit, hanem úgy, hogy Isten Igéjével időt töltünk – Isten ígéretein csüngünk hitben, napról napra. Igyekeznünk kell úgy, hogy figyelünk az Igére, és nem engedjük meg, hogy kicsússzon a kezeink közül.
Ne vegyétek könnyedén az Igét! Ne essetek abba a hibába, hogy azt gondoljátok: „Ó, nagyon is jól tudom, hogy kell hinni”, és ehhez hasonlót. „Tudom, hogyan kell megkapnom a gyógyulásomat”. Ne lanyhuljál, mert egy napon az ördög támadása váratlanul fog érni, és mindenedből kiforgat!
Helyette áss olyan mélyre az Igébe, mint még soha! Fáradozzál! Iparkodj megvédeni a hitedet attól, hogy kicsússzon a kezedből – és akkor nem fogsz elesni!
ALAPIGE: Zsidók 10:23-39.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése