2015. január 10., szombat

Bizdrá magad AZ URA

Péld 3,5-6. „Bizodalmad legyen az Úrban TELJES elmédből; a magad értelmére pedig NE támaszkodjál. MINDEN te útjaidban megismered Őt; akkor Ő igazgatja a te útjaidat.”
A sorrend fordított. Előbb bízol Benne, utána érted meg, látod meg, és tapasztalod meg, hogy jó volt a döntés. Előbb rábízod magad, és utána jönnek a bizonyítékok.
Az elme más sorrendhez szokott. Ott vannak a bizonyítékok, akkor engedünk nekik. De a bizalom a menny bizonyítékaihoz kapcsolja magát. A bizalomnak az a fontos, hogy „az Úr mondta”, és akkor már lép is. A bizalom szeretetből dönt úgy, ahogy emberileg (az elme számára) bizonytalan lenne. A bizalom megbízik Abban, aki szereti őt. Az Úrban. És ezért ismeri meg Őt. Mert Isten azoknak jelenti ki magát, akik rábízzák magukat.
„Aki ismeri az én parancsolataimat, és megtartja azokat, az szeret engem. Aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és KIJELENTEM MAGAMAT annak.” (Jn 14,21.)
Az elme azt várná, hogy az „egész világnak” jelenti ki magát. De Ő nem így tesz. Ő azoknak jelenti ki magát – azok ismerik meg Őt – akik bíznak Benne. Akik engednek szavának. Akik rábízzák magukat az Ő beszédére.
A bizalom jár elől, utána jön az ismeret.
Amit már megértettél – az Igéből – annak engedsz. Azt megteszed. Arra odaadod magad. Bizalommal. Utána jön a következő lépés, és megismered Őt. Még jobban, mint eddig. Ez az Úr útja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése