2014. január 3., péntek

Báránya, aki elveszi a világ bűneit!

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: „Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben.”  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!”
   Jn 1,29-34

   Elmélkedés:

   A tegnapi  evangélium szerint  Keresztelő János  visszautasítja azokat  az
   elképzeléseket, melyek  szerint  ő a  Messiás.  De azt  is  tagadja,  hogy
   személyében   Illés   vagy   valamely   más   próféta   jött   volna   el.
   Tanúságtételének második részében, amelyet  ma olvasunk, már  kifejezetten
   Jézusról beszél.  Beszédének  három  fontos  eleme  van.  Először  is  azt
   állítja, hogy  Jézus  az Isten  báránya,  aki  azt a  küldetést  kapta  az
   Atyától,  hogy  az  embereket  megváltsa   a  bűntől  és  az   emberiséget
   kiengesztelje  Istennel.  A   második  fontos  elem   az,  hogy  Jézus   a
   Szentlélekkel keresztel majd, ami arra utal, hogy tanítványait egészen  át
   fogja alakítani  az  Istennel  való  élet.  A  Szentlélek  majd  mindenkit
   megtisztít és arra ösztönöz, hogy életét egészen Istennek adja. Harmadszor
   pedig János kijelenti, hogy Jézus az Isten Fia.
   Keresztelő János tanúságtétele annak példája, hogy napjainkban hogyan kell
   nekünk  tanúságot  tenni   Krisztusról.  Amikor   róla  beszélünk,   akkor
   ugyanezeket kell elmondanunk. Szólnunk  kell a bűnös embereknek  Jézusról,
   aki elhozza  a  bocsánatot  mindazok  számára,  akik  megbánják  bűneiket.
   Szólnunk  kell   a   Krisztusban   való   lelki   újjászületés   nagyszerű
   lehetőségéről, amely új irányba állítja és Isten felé vezeti életünket. És
   szólnunk kell  arról  is, hogy  Jézus  állandó jelenléte  a  világban  azt
   bizonyítja, hogy velünk az Isten. Az  Atya azért küldi Fiát hozzánk,  hogy
   megmutassa nekünk a mennybe vezető utat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése